• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

FÖRSTA KLASS RESEGUIDER

F

F.d. 1660

Guest
Sv: FÖRSTA KLASS RESEGUIDER

Håller med !

Vi har skaffat Frankrike och Spanien, mycket läsvärda !
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: FÖRSTA KLASS RESEGUIDER

Hej!

Har också köpt denna reseguide över Frankrike. Kanske lite dyr men den verkar värd varenda krona (429:- på Akademibokhandeln).:)
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Sv: FÖRSTA KLASS RESEGUIDER

Jag tycker inte om att göra reklam men samma bok finns att köpa på nätet hos Adlibris. Där kostar den 279:-. Dom har hela serien från utgivaren som är Bokförlaget streiffert.
Md vänliga husbilshälsningar
Delteff
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: FÖRSTA KLASS RESEGUIDER

Hej
Jag använder också FÖRSTA KLASS RESEGUIDER - de er skannet' / avfotograferet på min dator i husbilen.
På mit ruteprogram, Route 66, er der iconer ( IconPoints ) ved severdigheterne som via links til FilBoxen, hvor reseguiden er opdelt i, snabbt finns' emnerne när jag åker.
Jag har mange tusinde.
Det er lovligen till eket bruk med bok som kann vere fron bibliotek.
Fron Danska hemsider har jag med tilladelse oprettet mere end 5.000 elementer FilBoxen.
FilBoxen och IconPoints, i alt cirka 670 MB kan downloades gratis via Fagligt Forum i DACF.:)
http://div.dacf.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=576

http://div.dacf.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=574

http://div.dacf.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=578
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: FÖRSTA KLASS RESEGUIDER

Nu har vi också införskaffat några "Första Klass Reseguider" för de länder vi kommer att besöka framöver.
Italien, Tyskland och Frankike.
Vi köpte dom via Adlibris och dom kostade 275:-/styck + frakt 19:-, totalt 844:-
Mycket läsning

Anita o Dan
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: FÖRSTA KLASS RESEGUIDER

Vi gillar också första klass guider. Vi har köpt och kommer att skaffa fler av förlagets miniserie 10 bästa. Där får man konkreta besked om va de anser vara områdets 10 bästa , sevärdheter, restauranger, stränder mm.

Vi rekomenderar dem gärna
 

Christer & Lena

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1880
Medlemskap
2024
Sv: FÖRSTA KLASS RESEGUIDER

Reseguiderna är mycket billigare på Bokus.com än på Akademibokandel. Exempel Frankrikeboken på Bokus 279:- och Akademibokhandeln 450:- Mycket läsvärda böcker. Christer & Lena ;)
 
Senast ändrad:

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: FÖRSTA KLASS RESEGUIDER

Glöm inte kolla vilket år dom är utgivna när ni köper dom. Har märk att dom billigare är oftast "gamla" böcker.
/Cecilia
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: FÖRSTA KLASS RESEGUIDER

Dom har höjt priset på Adlibris till 294.- men dom är värda det oxå.
Jag skall beställa fler böcker.:spinny:
 
B

Boxer

Guest
Sv: FÖRSTA KLASS RESEGUIDER

Jag har Tyskland och Frankrikeböckerna, dom är mycket bra men lite tröglästa och väldigt faktaspäckade. Författarna verkar väl förtjusta i gamla kyrkor. Bra att ha och se vad som finns på orten men lite svårt att få fram pärlorna ur det digra materialet.
Berlitz lilla reseguide är nästan enklare för att planera resan, köp det också den kostar inte många kronor. Och så naturligtvis alla reseberättelser på hemsidan.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: FÖRSTA KLASS RESEGUIDER

Efter att redan många år sedan jämfört FÖRSTA KLASS RESEGUIDER, Lonely Planet och Rough Guide har vi kommit fram för vår del att LONELY PLANET's böcker är de absolut bästa för husbilisten.

Lätta att läsa, överskådliga, innehåller mycket mer än Första Klass, t.ex sevärda rutter.

Värda att prova. Använd www.bokfynd.nu för att hitta böckerna billigast i Sverige! Att beställa de från UK är dock oftast billigast, om man vill ha de på engelska.

hälsn
jyrki
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: FÖRSTA KLASS RESEGUIDER

Hej,
Är det någon som vet var jag kan hitta ett exemplar av "Storbritannien" (Först Klass). Slut på förlaget och i bokhandeln.
//Conny
 
Toppen