• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inbrottsförsök

Status
Stängd för vidare inlägg.

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Inbrottsförsök

det är väl snart det enda stället du kan köra på annars så sitter det ju skyltar ell bommar ell annat jox så du inte kommer in ?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Inbrottsförsök

Hej Eva o Hasse. Fungerar låset fortfarande? Var hände inbrottet? Ni måste ha lite otur med inbrott, Laxbutiken och nu detta.
Hoppas det var sista gången.

Hälsningar Sanddammaren

Låset fungerar sådär beställer ett nytt när vi kommer till Perniche.
På en rastplats med en kylbil på andra sidan.
Vid laxbutiken var det en bil med reg. nr LT POP märke 202
Det är bra med en städmopp
HaDe Hasse
 

Bumse

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Umeå
HBK-Nr
359
Medlemskap
2024
Sv: Inbrottsförsök

Funkar "hunden" genom en bodelsdörr? Dvs känner den av rörelser på utsidan?
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Inbrottsförsök

Oj vilken otur ni hade , vi har stått mycket bland långtradare ute i Europa men har peppar peppar aldrig råkat ut för något sådant. Är nog näst intill omöjligt att värja sig för människor med ont i sinnet , egna låslösningar kanske är det enda som hjälper .
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Inbrottsförsök

Funkar "hunden" genom en bodelsdörr? Dvs känner den av rörelser på utsidan?
Har du plåt/aluminium i karossen/dörren så funkar den dåligt. Med en stor ruta i dörren går det bra. Vi drar ned gardinen i rutan bredvid bodelsdörren och ställer voffsingen på ryggstödet till sätet bredvid dörren.
Då går det inte att närma sig dörren utan att den larmar.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Inbrottsförsök

En sådan här fungerar bra:
https://www.conrad.se/?websale8=conrad-swe.01-aa&pi=754153&refKey=BMUR3Q_xV
Den avskräcker buset innan de förstört låset, och man vaknar garanterat.

Exakt en sån skäll-apparat har jag. Drar ganska mkt batteri om man kör m ficklampsbatt. i den. Tyvärr känner den inte av gm min bodelsdörr. Funderar på att hänga den i fönstret(bakom mörkläggn.gardinen) Sen om jag ska vara ärlig så låter inte skallet så äkta som man skulle önska. Man kunde lika gärna ha vilket billigare "larm"ljud som helst för uppmärksamhetens skull.
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
Sv: Inbrottsförsök

Hej!
Tror inte det finns något som hjälper om oturen är framme.Stod i början av augusti på ställplatsen i Mariestad hamn.Vi var ca. 15-20 bilar.På morgonen märkte en bilägare att båda baklysen med armatur och allt var borta, trots skallarm och sensorer på utsidan.Visserligen inte inbrott men irriterande ändå.
Tydligen någon som renoverar eller vill uppdatera sin bil

SS670sl
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Inbrottsförsök

Har NX5 med trådløst tilbehør. Utviklet for husbil og med en produkt garanti ingen andre leverer.
Da vil en uvedkommen ikke kunne demontere utstyr utvendig uten at alarmen utløses. Når han kommer inntil min husbil tennes utvendig belysning og han er registrert av systemet, da har vedkommende 5-8 sekunder med godt arbeidslys, og samtidig ett tydelig varsel på å forsvinne. Om ikke vil alarm sirene setter igang, og jeg våkner opp. NX5 snakker toveis med de trådløse sensorene og hva de "ser".
:D
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Inbrottsförsök

Denna skrivning måste jag bemöta. Det verkar som att man inte orkar läsa det som skrivets i olika trådar tidigare. Då är det lättare när någon skriver en endaste mening som man orkar läsa och kan förstå. Inlägg 4 ”Denna typ av försök till inbrott har fått många att tro, att i fall då inbrottet lyckats har man varit drogad och att någon gas har använts eftersom man inte hade märkt något när inbrottet skedde. ”
Det finns medlemmar här HBK som beskrivet vad som dom varit med om och det finns artiklar från olika håll i Europa och där kan man läsa att man beskriver ”torra i munnen, huvudvärk, yr och förvirrad, mådde väldigt konstigt, sjuk, trött, knocked out, fortfarande sömnig, kli i halsen och konstig smak i munnen”. Detta har jag plockar ur artiklar från denna tråd för er som inte orkar läsa http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/782792 finns mer att läsa i andra trådar på dessa beskrivningar av drabbade husbilsägare. Konstigt att så många skulle beskriva på ett liknande sätt om det nu inte var möjligt.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Inbrottsförsök

Denna skrivning måste jag bemöta. .............. att man beskriver ”torra i munnen, huvudvärk, yr och förvirrad, mådde väldigt konstigt, sjuk, trött, knocked out, fortfarande sömnig, kli i halsen och konstig smak i munnen”..................

Tycks påminna om de symtom som många känner efter en fest med starka drycker.:D
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Inbrottsförsök

Det finns 560 trådar om inbrott. Jag orkar inte läsa alla dessa. Ponera att det är 25 inlägg i varje tråd. Då skulle jag behöva läsa 14.000 inlägg. Nej tack

När jag dricker mer än ett glas vin kan jag få följande symtom: torr i munnen, huvudvärk, yr och förvirrad, mår väldigt konstigt, trött, knocked out, fortfarande sömnig, kli i halsen och konstig smak i munnen.

Jag fick inbrott 2007 på Välas parkering i Helsingborg. När vi kom in i entréen hörde vi i högtalarna: "Ägaren till ABC123 vänligen kontakta kundtjänst". Så snabba är dom på allmänna platser.

En skogsväg med en liten ficka för t ex virkesupplag är alldeles utmärkt. Tjyvar är mörkrädda.

Jag funderar inte så mycket hur vi ställer oss, mest bara brandsäkert. Har 9 oberoende larm som aktiveras var för sig beroende på situationen vi befinner oss i.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Inbrottsförsök

Denna skrivning måste jag bemöta...
Jag kan faktiskt förstå din rädsla för nakosgaser, men nu får du faktiskt "ge dig". Du kan läsa, citera och kopiera hur många länkar som helst om det ena och det andra, men vad du egentligen gör är att du sprider rädsla (som du egentligen själv har) till alla oss andra. Jag vill absolut inte kommentera dina inlägg i fortsättningen med all välmening, men ge dig gärna ett tips om att köpa en narkosvarnare så du kan känna dig trygg med om nätterna. Vi andra gör som vi själva vill...

Tips: billig narkosgas-försäkring för under 700:-
narkosgasvarnare.jpg
Källa: Internet reklam från Deltronic!
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Inbrottsförsök

Nu är vi i gasmyten igen!

Ge mig namnet på gasen , var den köps eller stjäls , hur den transporteras , hur den doseras och hur alla kan överleva en amatörs gasningar.

Husbilar är tvångsventillerade hur får man upp koncentrationen av gasen?
 

Torsbobosse

HBK Medlem
Inlägg
100
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
27471
Medlemskap
2024
Sv: Inbrottsförsök

Nej Nej Nej

Lägg ner myten om narkosgaser. Jag är husbilsägare och narkosläkare.
Om det vore så lätt att söva folk så behövs inte narkosläkare eller narkossjuksköterskor överhuvudtaget.
Det går INTE att söva människor och djur så lättvindigt som i tycks tro.

Lägg av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen