• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Allvädersdäck?

Bumse

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Umeå
HBK-Nr
359
Medlemskap
2024
Allvädersdäck?
Hej, jag kommer i december att köra från norra Sverige, genom Europa, till Sydspanien, (ev upp i Sierrra Nevada, för några dagars skidåkning) och så småningom över till Gran Canaria.
Enligt reklamen skall ju ett allvädersdäck klara allt detta, men hur är det i verkligheten?Fixar dom allt från vinter med snö och is till sommar och varm asfalt?
Tacksam för erfarenheter och synpunkter!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Allvädersdäck?

Om du menar åretruntdäck så har jag flera gånger kört fram och tillbaka till Portugal/Spanien på sådana däck i alla väder, från bister kyla med snö och is till sommarväglag, utan minsta lilla problem.

Jappe
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Allvädersdäck?

Jag kör på Vredestein Comtrac 2 all season. Bra väggrepp, tysta & rullar lätt. Jag är väldigt nöjd & kan rekommendera dessa däck. Det är inga asiatiska däck utan tillverkas i Nederländerna.

Bennie
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Allvädersdäck?

Jag kör på Vredestein Comtrac 2 all season. Bra väggrepp, tysta & rullar lätt. Jag är väldigt nöjd & kan rekommendera dessa däck. Det är inga asiatiska däck utan tillverkas i Nederländerna.

Bennie

Tack för tipset, men var har du köpt dom??
 

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Sv: Allvädersdäck?

Citat:
Ursprungligen postat av Bennsan Visa inlägg
Jag kör på Vredestein Comtrac 2 all season. Bra väggrepp, tysta & rullar lätt. Jag är väldigt nöjd & kan rekommendera dessa däck. Det är inga asiatiska däck utan tillverkas i Nederländerna.

Bennie
Tack för tipset, men var har du köpt dom??

Tänk på att vissa länder kräver att man har snökedjor med sig för bilar över 3500 kg.:yes:
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.500
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Allvädersdäck?

Vi har Michelin Agiliti Alpin den är avsett att ha som vinterdäck i centraleuropa lite hådare gummiblandning ...köpte från gummihuset och vi är hel nöjda ..
 
Toppen