• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

PR Husbilar i Sollebrunn?

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Är det någon som har erfarenhet at PR Husbilar i Sollebrunn? Hur är de att göra affärer med? Är de seriösa? Hur hanterar de garantier? M.m?
Vi har hittat en bil som kanske skulle passa oss hos dem men vill gärna ha era referenser.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.608
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn?

Roligt att du frågar. Vi har köpt flera bilar där och alltid varit mer än nöjda. Vi köper inte i Tyskland eller via förmedlare... För oss är det mycket viktigt att ha en leverantör som vi litar på, fullt ut. Vi vill ha en lokal part att vända oss till och få våra önskningar uppfyllda, utan tjafs. Flera av våra vänner är också mycket nöjda med PR Husbilar.

Så, bara lovord och vi är inte ens medlemmar i PR Husbilars egen klubb, hälsar Björn o Lena
 

Göran N

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
4828
Medlemskap
2024
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn?

Köpt en Rapido för fem år sedan, väldigt nöjd med både inbyte och all kontakt efter, både med försäljning och verkstad. De ställer upp i alla lägen.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.800
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn?

PR Husbilar ser till att man blir nöjd med sitt köp och är lika trevliga och tillmötesgående även efter köpet.

Köpte vår Rapido 2009 och är fortfarande nöjd och det är aldrig några problem att få tag på reservdelar eller hjälp av dem.
 

enokalma

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Bengtsfors
HBK-Nr
14984
Medlemskap
2024
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn?

Hej!!
Vi har köpt våra nya Rapido av PR-Husbilar i Sollebrunn. Aldrig några problem med vissa smärre arbeten efter köpet. De ställer upp i alla lägen. Trevlig och kunnig personal som är måna om sina kunder även efter köpet.
Kan starkt rekommendera dom.

Enokalma
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn?

Köpte vår HB där 2015. Inget tjafs och smådetaljer som skall fixas. Jag kan rekommendera PR.
 

jasno

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5229
Medlemskap
2025
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn?

Har köpt HB av dom jag kan enbart rekommendera dom. Trevliga att ha att göra med och hjälpsamma.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn?

Har köpt 5st bilar där sedan 2005 ,dom ställer upp till hundra procent kommer aldrig att byta till någon annan firma .ett stort +nu har dom också öppnat en verkstad som tar hand om fiat delen, som serviceverkstad ex kamremsbyte ,kan bara varmt rekommendera pr husbilar,mvh håkan
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
950
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn?

Finns ingen bättre husbilsfirma i Sverige superservice även efter köp!! Mvh Birgittha och Mats
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn?

Kan bara stämma in i hyllningskören. Mycket seriöst och trevligt företag.
OveG
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.009
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn?

Mycket hög servicenivå o trevligt bemötande, vet av egen erfarenhet.
Kan rekomenderas.
Hejs
Claes 105
 

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn?

Tyvärr blev vi inte lika väl bemötta som ni andra beskriver.
Lördag 14/10 hittade vi en husbil på deras hemsida som skulle passat oss.
Jag skrev mail direkt.
På måndagen upprättades en kontakt både via Mail o telefon.
Vi bestämde att vi kommer på söndag (22/10) och tittar på den eftersom vi har 35 mil enkel väg dit.
Lite mailväxling om vår bil och ett eventuellt värde på den. Svårt att säga exakt och det fattar vi att man inte kan detaljvärdera en bil man inte har sett.
Sedan funderade en jobbarkompis till mig på den och jag sa det till säljaren. Då fick jag en komplettering med ett pris utan inbyte. Detta var på tisdagen. Onsdag kväll meddelade min jobbarkompis att han inte var intresserad. Då mailade jag till PR Husbilar direkt. I samma mail föreslog jag en tid på söndagen. Torsdag eftermiddag kom ett svar att husbilen var såld. Vi kände oss grymt besvikna så jag mailade ägaren/chefen om det. Han beklagade men skrev att de måste sälja när det dök upp en som ville köpa direkt. Sedan föreslog jag att de skulle hitta en annan husbil till oss eftersom de utger sig för att vilja hjälpa kunden. Hittills ( måndag 23/10 på kvällen) har jag inte hört ett dugg. De skiter tydligen fullständigt i oss.
 
Senast ändrad:

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
PR Husbilar i Sollebrunn.

PR Husbilar i Sollebrunn har lurat oss. Lördag (14/10) hittade vi en husbil som passade oss på deras hemsida. Jag mailade direkt till dem. På måndagen upprättades kontakt både via mail och telefon. Vi bestämde att vi skulle komma och titta på den nästa söndag (22/10) eftersom vi bor 35 mil därifrån. Lite mailväxling fram och tillbaka om vår bil. Vi fick ett ungefärligt värde men fullt förståeligt kunde de inte ge exakt besked utan att se bilen. Det hade inte jag heller gjort. På tisdagen sa en jobbarkompis till mig att han eventuellt var intresserad av vår bil. Jag mailade direkt till dem och fick ett pris utan inbyte. På onsdagen sa jobbarkompisen att han inte var intresserad så jag skrev direkt till dem att så var fallet och föreslog en tid på söndagen.
Torsdag eftermiddag kom ett mail tillbaka att bilen var såld. Vi blev väldigt besvikna. Jag skrev till chefen/ägaren och redogjorde för fallet. Han beklagade men skrev att vide var tvungna att sälja till en som ville köpa direkt. Eftersom de utger sig för att vilja att kunden ska känna sig nöjd föreslog jag att de skulle hitta en annan bil till oss. Nu måndag kväll har jag fortfarande inte hört ett ljud till svar om det. För oss känns det som en riktigt oseriös firma som inte ens klarar av att skapa en nöjd spekulant. De skiter tydligen fullständigt i en potentiell kund som inte kan komma på studs. Vi fick inte ens en chans att försöka komma loss och komma tidigare.
 

Olle&Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22098
Medlemskap
2021
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn.

Kan inte se att dom gjort något fel, det var ju ni som ändrade er först och just nu är husbilsmarknaden väldigt "trög" så kommer någon och vill köpa ett objekt så är det bara att sälja. Sen har det ju bara gått 4 dagar sedan du bad dom hitta en ny till dej.
 

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn.

Vi ändrade inte oss. Vi var fortfarande intresserade av deras bil. Det var skälet till att jag frågade jobbarkompisen om han var intresserad av vår.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn.

Hej!
Jättetråkigt att ni känner er lurade. Personligen anser jag att PR husbilar är en av de mest seriösa aktörerna på marknaden. Jag är säker på att många håller med mig i detta. Vi åker från Stockholm till Sollebrunn för att göra service på vår husbil pga att vi känner en så stor tillit till dem. Nu sker detta oftast i kombination av en weekenderesa. Så vi åker inte enkom för servicen... men ändå:p:

Jag föreslår att du försöker få tag på Fredrik Ryberg på PR så ni kan reda ut vad som skett. Förhoppningsvis kan ni komma fram till något bra :)

Lycka till!

//Jocke
 
Toppen