• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gardiner

F

F.d. 51466

Guest
Är nyblivna husbilsägare och undrar följande: Ingår inte gardiner till fönstren vid köp av ny husbil? Enligt företaget är det mycket ovanligt att det ingår utan det är ett tillägg. Är som sagt nya inom området husbil men detta känns lite märkligt. // Håkan
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
682
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Gardiner

Ja, nog har vi fått gardiner i ordinarie pris på vår Frankia 2015. Först och främst mörkläggnings- och myggnät kassett. Sedan en form av insynsskyddsgardin. På sidorna finns Panelgardiner matchade med sofftyget
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Gardiner

Beror kanske lite på vad man köper för bil och i vilken prisklass... Lite skillnad på pris och utrustning på en Frankia och en Wiensberg pepper edition...
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.775
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Gardiner

Ja, nog har vi fått gardiner i ordinarie pris på vår Frankia 2015. Först och främst mörkläggnings- och myggnät kassett. Sedan en form av insynsskyddsgardin. På sidorna finns Panelgardiner matchade med sofftyget

På liknande sätt har vi fått våra nya Hymer-bilar utrustade också. 1998, 2006 och nuvarande 2012.
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Den säljaren skulle nog dra ner sin tomteluva över tomhylsan. Man betalar flera hundra tusen för en ny husbil och sen får man den inte komplett . Fy för den lede.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.255
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Såvitt jag kan läsa i deras broschyr och prislistor så står det inget om att gardiner ingår. Det står uttryckligen att på bilderna kan extrautrustning förekomma.

För de flesta husbilsköparna så är det nog självklart att gardiner ingår i köpet och därför frågar nog inte så många om dessa ingår. Här tycks Weinsberg ha hittat ett sätt att spara in några kronor genom att inte medleverera gardiner och ändå inte ha gjort något formellt fel. Men förmodligen skjuter de sig själva i foten alternativt så följer alla andra fabrikanter efter och slutar med gardiner som standard i bilarna. Det anmärkningsvärda är att gardiner inte går att hitta i deras utrustningslista som tillval (men jag har kanske inte grävt tillräckligt djupt i deras hemsida för att hitta det).
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Mörkläggning och mygggardin, är något som absolut ska ingå, men varför ska man ha vanliga gardiner i en husbil? Dom gör ingen nytta och är mest i vägen. Så för mig tycker jag att Weinsberg ligger mer i tiden.
 
S

Sören-6830

Guest
Håller inte med dig riktigt, tunna gardiner medger utsikt men hindrar till största delen insyn. Men det ska vara liggande gardiner med tyngd i botten, tycker i alla fall jag fungerar bäst.
 

Pepper

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Staffanstorp
Vi har också en weinsberg pepper 2017. Vi fick gardiner, kuddar, filtar och mer med. Kolla på blocket. Alla bilar har gardiner. Vi är jättenöjda med bilen.
 
Toppen