• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

A6 JKPG

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Sv: A6 JKPG

Ja hela A6 markerade p-platser använder man 2 rutor kanske dubbel avgift..
 

Hubilisten1

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
17062
Medlemskap
2021
Sv: A6 JKPG

Borde vi inte rösta fram ärets sämsta husbilsstad. Då skulle Jönköping kunna vara en god aspirant. Med ynkliga 2 husbilsplatser vid sk undergången. Vidare är det ingen bilvänlig stad heller med alla hinder som finns här. Det är inte bilen det är fel på, utan fossila användandet...:(
 

gusoe

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7050
Medlemskap
2024
Sv: A6 JKPG

Undrar vem som är ägare av parkeringsytorna.
Det är ju ägaren som vi skall protestera mot.
Man kanske klarar sig bra utan kunder på A6 och IKEA
Jönköping är en stark kandidat till Sveriges husbilsovänligaste kommun.
Kanske det finns någon HBK medlem i Jönköping som har kontakter med kommunledningen eller turistchefen, för information.
Men de kanske inte bryr sig
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: A6 JKPG

Nog skulle jag, om jag var affärsidkare, tycka att det är bättre att det står några husbilar parkerade utanför min affär under natten än att det är helt öde med tanke på ovälkomna påhälsningar nattetid. Alltid skrämmer det iväg några potentiella inbrottstjuvar.

För att förhindra långtidsparkering av husbilar kunde det finnas skyltning som begränsar uppställningen till exempelvis 24 timmar eller kanske natten plus X antal timmar före och efter stängningstid.

Problemet här är möjligen campingbeteende hus en del husbilister. Det ser kanske inte så trevligt ut när vanliga kunder kommer till affären och möts av husbilar med markiser, campingmöbler, grillar, solbadande semesterfirare och så vidare. Dessutom verkar det vara krångligt att avhysa bilar som överträder uppsatta regler.
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: A6 JKPG

har stått på A6 när två bilar dörr mot dörr,markiser,möbler,grill ute tog 8 platser.Ingen irlandsreg.däremot en med HBK dekal.På natten togs markis och möbler bort men bilarna stod på samma vis.Det ser inte bra ut.
 
F

F.d. 55989

Guest
Sv: A6 JKPG

Undrar om det verkligen är vanliga HBK'are som är problemet? Som bekant finns det andra grupper som också kör runt med campingfordon, tror att det ofta är orsaken när dessa P-förbud lite omotiverat dyker upp.

TommyD

Varför?
Är HBK:are så mycket bättre?
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: A6 JKPG

Nog skulle jag, om jag var affärsidkare, tycka att det är bättre att det står några husbilar parkerade utanför min affär under natten än att det är helt öde med tanke på ovälkomna påhälsningar nattetid. Alltid skrämmer det iväg några potentiella inbrottstjuvar.

För att förhindra långtidsparkering av husbilar kunde det finnas skyltning som begränsar uppställningen till exempelvis 24 timmar eller kanske natten plus X antal timmar före och efter stängningstid.

Problemet här är möjligen campingbeteende hus en del husbilister. Det ser kanske inte så trevligt ut när vanliga kunder kommer till affären och möts av husbilar med markiser, campingmöbler, grillar, solbadande semesterfirare och så vidare. Dessutom verkar det vara krångligt att avhysa bilar som överträder uppsatta regler.
Ja t.o.m. att dom som står över natt på parkeringen erhåller 10% på sortimentet. Det är nog billigare än att betala självrisken när det är jävelskap på gång .
:)
 

pekke

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
Sv: A6 JKPG

Ursäkta mig. var är A6 Jkpg ?

Verkar vara en viktig plats

Var är den.
 
Senast ändrad:

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: A6 JKPG

A6 är en Världsmetropol!

1976 var jag på Grönlandsisen som telegrafist. Fick kontakt med Sverige och frågade efter ort (QTH). Fick svar A6, upprepade frågan och fick svar A6 ett antal gånger. Till slut begrep jag att det var Artilleriregementet i Jönköping...

Numera står nog A6 för den Världsmetropolens köpcentrum och parkeringsfält, tror Björn
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.600
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: A6 JKPG

Parkeringen vid A6-centrat har dessutom blivit populärt övernattningsställe inför mässan på Elmia, vilket i flera år förorsakat problem i morgontrafiken.

Pålle
 
Toppen