• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kajak i Husbil!

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.897
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Kajak i Husbil!

Vi har Tupperware kajaker.
Superstadiga, ändå slog jag runt på premiärturen :D

Jag har köpt extra långa lastbågar från Thule, dock hittar jag ingen fot som verkar passa vår räls. Jag har mailat Thule men dom behagar inte att svara på vilka fästen som kan tänkas passa vår räls.:(

Vilka fästen har du i rälsen, dina tror jag skulle kunna passa på vår husbil.

Köpte själv en kajak i helgen efter ett uppehåll på 50 år. Själva paddlandet sitter i ryggmärgen så det är inget problem. Däremot har jag tränat på att ta mig upp i kajaken från vattnet och det är inte lika lätt. Har ännu så länge bara tränat på att ta mig upp från aktern och det börjar fungera. Näst på tur står att träna in en "eskimåsväng". Förr eller senare kommer man ju att slå runt och då känns det skönt om man känner sig någotsånär säker på att kunna ta sig upp i kajaken igen.

Hälsar Kjell
 
F

F.d. 55521

Guest
Sv: Kajak i Husbil!

20543710_1575450389192047_3512918456828802034_o.jpg


Det kan vara skönt att glida fram ljudlöst på en sjö någonstans i det vackra Svenska landskapet.
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Sv: Kajak i Husbil!

Bokhylla till tredelad kajak (< 40 kg). Fästes enkelt på bilens rygg i befintlig
struktur för cykelstället med 4 x bult M8.
Material aluminiumprofiler som popnitats och med stålförstärkning vid övre
fästpunkterna samt spännband för lastsäkring.
Synnerligen lätt design med vikt cirka 3-4 kilo.
 

Bilagor

  • DSC_0984.JPG
    DSC_0984.JPG
    4 MB · Visningar: 18
Toppen