• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

parabol eller ej

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: parabol eller ej

Jag kopplar in slingboxen till en vhs/dvd-spelare som i sin tur är ansluten till vägguttaget för kabel-tv. Då får jag tillgång till alla våra kabelkanaler.
 
F

F.d. 53585

Guest
Sv: parabol eller ej

1. Du måste ha en mottagarbox hemma, ex Canal Digital eller Boxer.
2. Du behöver ha en fast dataanslutning hemma med obegränsad trafik
3. Från mottagarboxen kopplas en signalkabel till Slingboxen och konto öppnas.
4. Slingboxen ansluts till Internet, söker upp ditt konto som blir aktivt.
5. Via webben ansluter du till ditt konto och kan se de kanaler du har hemma.

Tidigare sålde Teknikmagasinet, NetonNet mfl Slingboxar men nu verkar det som man handlar via Amazon etc enligt Slingbox.com. Var noga med att kolla vilka utgångar din mottagarbox har.

Om du ansluter via Wifi så behöver du inte fundera på förbrukningen. Ansluter du via mobil så drar det markant mindre än om du tittar på playkanaler. Det finns olika kvalitetsnivåer, från enbart ljud till HD. Bild redan från 0,7Mb/s.

Vi lever söderut ca 6 mån per år, sedan många år. Slingboxen ger oss en bit vardag med de kanaler vi har hemma, funkar perfekt hälsar Björn o Lena.
Tack!
Det finns ju en del slingboxar att välja på
Vilken använder du?
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: parabol eller ej

Tack!
Det finns ju en del slingboxar att välja på
Vilken använder du?

Vi bytte för några år sedan till en Slingbox 350. Fick komplettera med en HDMI gren samt en omvandlare HDMI till AV. Den står alltid på och ger oss TV i PC, Padda o telefon.
 

Bilagor

  • IMG_1016.JPG
    IMG_1016.JPG
    908,4 KB · Visningar: 12

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: parabol eller ej

Vi har både parabol och vanlig tv antenn, Skillnad: med vanlig tvanten om det finns mottagnig skall min TV alltid först söka alla kanaler tar ett tag.
Med parabol (Svipe) Startar parabolen när den lyser fast grönt stänger jag parabolen, tv i och 2 klart. OBS man måste parkera med fri sikt söderut.

Skall undersöka det här med slingbox. Hemma är det datorn för TV och Film.

Jägarn
 
Toppen