• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobil kommunikation. Avtal för HBK

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Mobil kommunikation. Avtal för HBK

För husbilsbruk och Wifi så borde något teknik snill sidomata från bodelsbatteriet
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Mobil kommunikation. Avtal för HBK

Avtalsförslaget som du har berör Telia Sense , vi försöker bara reda ut huruvida detta är något som tillför något till det kommande avtalet och det var du själv som tog upp frågan!
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Mobil kommunikation. Avtal för HBK

Uppdatering av status i projektet.

Vi har fått ett tredje avtalsförslag. De avtalsförslag som vi fått uppfyller inte alla våra önskemål "Allt för alla" men något -> mycket för många.
Det är en vecka kvar på anbudstiden fram till den 7 juli.

Vad händer sedan?
Den 7 juli gör jag en sammanställning av de förslag som inkommit och skriver även en rekommendation till styrelsen baserat på våra önskemål, tekniska kombinationsmöjligheter, flexibilitet och ekonomi.
Detta skickar jag till styrelsen som välvilligt ställer upp med en snabb behandling av förslagen, allt för att vi skall få ett snabbt beslut. Beslutet bör meddelas mig den 8-9 juli.
Beskedet lämnas till den operatör vi valt den 10 juli.
Vårt avtal för mobilabonnemang med fri telefoni, sms/mms och surf, en surfvolym du väljer utifrån dina behov och operatörens alternativ skall kunna vara beställningsbart f.o.m. den 15 juli.
Så ser planen ut men det kan uppstå förseningar men dessa skall inte bero på Husbilsklubben.se

Du som fortfarande inte är medlem i Husbilsklubben.se, om du ansöker om att bli medlem nu, betalar 150kr i anmälningsavgift (en engångsavgift) och 100kr i årsavgift så kan du ta del av bl.a. vårt kommande avtal för mobil kommunikation men också allt annat som du som medlem kommer åt på vårt forum.
 
Senast ändrad:

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Mobil kommunikation. Avtal för HBK

Uppdatering av status i projektet.
Anbudstiden har gått ut och en sammanställning av de tre anbud vi fått har överlämnats till styrelsen för beslut.
Jag hoppas kunna informera om det alternativ som Husbilsklubben.se valt på måndag den 10/7.
 
F

F.d. 53531

Guest
Sv: Mobil kommunikation. Avtal för HBK

Jag är så nyfiken så jag håller på att spricka! Tack för ert engagemang Monica o Robert!!!
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Mobil kommunikation. Avtal för HBK

Det finns ett problem med att få fram ett avtal som kan passa så många som möjligt och det har med surfvolymen och ekonomin att göra.

Jag bedömer att vi har några olika kategorier av mobil kommunikations-användare:
1. Reser endast i Sverige.
2. Reser inom EU/EES 3-5 veckor dvs under semestern.
3. Reser inom EU/EES en eller flera gånger per år men då 2-4 veckor per gång.
4. Reser inom EU/EES en eller flera gånger per år men då max 4 månader/gång.
5. Övervintrar inom EU/EES från 4 månader till 8 månader.
Kanske det finns fler kategorier.

Här finns svårigheten med att få ett avtal som passar dessa 5 kategorier både på resan och hemma till en acceptabel kostnad.

Frågan är vilken kategori du tillhör och vilken surfvolym du kan klara dig med per månad, hemma och på resa?
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Mobil kommunikation. Avtal för HBK

Vi tillhör kategori 5, övervintrar i EU/EES 4-8 månader. Jag skulle vilja ha en surfvolym på minst 50 GB per månad...
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Mobil kommunikation. Avtal för HBK

Kategori 4 men en variant som gör det svårt att jobba tillbaka tid och surfvolym i Sverige. 50gb månad.
 
Toppen