• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsköparnas problem!!!

stigge44

HBK Medlem
Inlägg
91
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1591
Medlemskap
2024
Vem tar upp husbilsköparnas problem vid köp???
[/SIZE:yes:]
Husbilssäljarnas glans och förträfflighet går att läsa i alla husbilstidningars annonser, tester och artiklar! Men kundens verklighet i vardagen ser vi lite av i artiklarna.

Läste idag en artikel om Husvagnsexpo i Bromölla – snart 40 år, i tidningen Min Husbil nr 4.

Själv har jag köpt en ny Sunlight T69 -16 på Husvagnsexpo i Bromölla 2016-07-15 i hopp om att det skulle bli ett bekymmersfritt semester åkande.

1. Men vid leverans började det med att montören skadat diskbänksskivan som skulle ersättas snarast!:confused:
Ny skiva erhölls fyra månader senare.

2.Vid första turen konstaterades att tv-antennen inte fungerade.:confused:
Löstes genom ekonomisk ersättning efter två misslyckade verkstadsbesök.

3.Markisen hade fläckar i duken där ljuset lyste igenom:confused:
Bytades i november i samband med diskbänken, där även limrester var tänkta att följa med diskbänken men blev åtgärdat innan avfärd.

4.Bodels dörren kunde endast stängas med svårighet.:confused:
Efter två verkstadsbesök blev det avhjälpt till det bättre men inte bra.

5.Problem med utbetalningen av milersättning vid inställelse till garantiservice.:confused:
Löstes med ett antal mail och telefonsamtal och onödig energi.

6.Bodelstrappan slutar fungera på väg till Spanien, ny diskussion om vem som skall betala och hur och när.:confused:
Trappan reparerades på företag utanför Tarragona efter att jag fått brev från Husvagnsexpo att det skulle gå på garantiservice. Den Spanska firman kontaktade fabriken under tiden rep. pågick och fick bekräftat att det blev kostnadsfritt för mig.

7.Automat växellådan har problem.:confused:
Detta kan inte åtgärdas i Bromölla eftersom de inte har motorverkstad utan hänvisar till annan verkstad som inte hör av sig efter kontakt.:confused: Fortfarande inte åtgärdat.

8.Bodelsbatteriet går sönder i Portugal.:confused:
Nytt batteri inköps i Portugal och monteras av mig, betalas vid hemkomst av Husvagnsexpo.

9.Bodelsdörren går sönder vid dörrstoppen men går att använda, foto skickas på skadan.:confused:
Får adress till företag i Portugal, men tyvärr 25 mil utanför rutten.
Vid besök vid hemkost ifrågasätts om skadan skall gå på garantiservice.:confused:
Två månader senare fortfarande inget besked?:confused:

10.På väg till service i Bromölla slutar kranen till spillvattentanken att fungera vid tömning.:confused:
Bilen lämnades in i samband med besiktning av dörren ovan.
Fick beskedet att någon sådan kran hade de inte hemma utan fick tid för rep. först en månad senare.:confused:
Under denna tid skulle jag inte kunna använda husbilen.:confused:
Jag åkte själv till en järnaffär och inköpte en simpel plastkran som fungerade hjälpligt så att vi kunde använda husbilen. Kranen betalades i efterhand av husvagnsexpo (56 kr)

Dagen 2017-06-29 hoppas vi på att kranen skall passa o komma på plats, men dörren ligger i framtiden!:confused:
11.Försökte byta till mig en ny 2017 för att lämna problemen, men tyvärr är man inte intressant kund längre!!!:twitcy:

Från tanke(husvagnsexpo) till verklighet (min) är vad jag vill spegla med mitt husbilsägande!
Den enda sanna informationen som förmedlas mellan husbilsägare är genom Husbilsklubbens forum där inga reklamintäkter styr!:mcride:
 

Bilagor

  • Husvagnsexpo 2017.doc
    9 KB · Visningar: 204
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Husbilsköparnas problem!!!

Finns tyvärr många som inte ska hålla på med det de gör, och säkert många som har problem efter sina köp
Jag fick vår husbil förstörd av Bossings i Linköping då de skulle göra en fabrikationgaranti.

För att göra en lång historia kort, kommer aldrig anlita dem nån mera gång.
De förstörde en fin felfri bil (förutom fabrikationsfelet)
Blev en bytesaffär där de tjänade en ansenlig summa på affären, så de tjänade alltså på att göra ett dåligt jobb på vår bil.
Vår nya bil har en del brister men dessa försöker vi åtgärda själva.
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Husbilsköparnas problem!!!

Ett tips köp istället en husbil som gått ett tag då brukar det mesta vara åtgärdat och de flesta delar har slutat jävlas med varandra :) :)
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.569
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsköparnas problem!!!

Också min första tanke,men tillgången blir snart begränsad om det inte säljs några nya.
 
F

F.d. 53505

Guest
Sv: Husbilsköparnas problem!!!

Har köpt vår bil där i fjol första köpet där,inga problem än så länge varit trevliga mot oss.
 

stigge44

HBK Medlem
Inlägg
91
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1591
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsköparnas problem!!!

Det var också vårt första köp hos Husvagnsexpo i Bromölla och försäljaren var och är trevlig!
Men när det strulade var kunskap och vänlighet inte närvarande på verkstadsdelen.
Det kom många dåliga uttalande som inte borde yttras i ett serviceföretag.

Om Ni vann högsta vinsten så är jag den förste att gratulera. Men jag drog tydligen nitlotten!
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Husbilsköparnas problem!!!

Har också köpt en av mina bilar där, nöjd med både försäljare och verkstad som fixade några mindre fel där. Kunde också komma överens om att annan verkstad närmare mitt hem skulle fixa fel istället för att åka ner till dom. Jag var där med några fel som fixades och Expo tog kostnaden. /Sören
 
Toppen