• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ADAC kartbok Camping- und Stellplatzatlas

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
När jag var på Fritz Berger så hade de en kanonbra kartbok med Stellplatzer markerat- Kartboken är i A4-format 2,5 cm tjock. Tysklandsdelen är 1/300 000 och Europa 1/800 000 samma som M och KAK:s Europakartböcker.

Det blir lättplanerat och med CamperContact så kan man se standarden och bilder på platserna.

Den går att beställa på Adlibris, ISBN 9783826422508

adac camping- und stellplatzatlas | Adlibris

Den kostar 249:- hemskickad.
 

Bilagor

  • Kartbok.JPG
    Kartbok.JPG
    62,2 KB · Visningar: 392
F

F.d. 24550

Guest
Sv: ADAC kartbok Camping- und Strllplatzatlas

Vi köpte ADAC ställplatsguide för några år sedan men de tyskar vi mötte totalsågade den, för den ansågs inte tillförlitlig. Vi hade en del problem med den då flera ställplatser den tog upp var stängda. En del ställplatser var inte heller riktiga ställplatser utan platser där man kunde förvara sin husbil när man inte använde den. Vi hamnade på en del konstiga ställen. :)

När det gäller kartor så har vi en Tysklandskarta på 1:200 000. Det anser vi är en bra detaljeringsgrad. Vi hade en Europaatlas på 1:800 000 första året vi var ute men den var mer eller mindre värdelös - man kunde i stort sett bara se motorvägarna. Nu har vi kartböcker för resp land. Michelin har bra sådana.

Det verkar som att de bästa ställplatsguiderna är de där man kan rapportera via nätet/appar. Bordatlas var bra tidigare, men har blivit omsprungen av de som har appar. Vi använder mest Campercontact nu för tiden, men även lite Bordatlas (i GPS) och TopPlatz-katalogen.
 
F

F.d. 53018

Guest
Sv: ADAC kartbok Camping- und Stellplatzatlas

Hei! Promobils stellplass-bøker og Reisemobil Internationals bordatlas er etter mitt skjønn begge klart bedre. Klarer meg helt utmerket i Tyskland med Promobils app. Den har den fordel at du får oppdaterte meldinger fra folk som har besøkt plassene nylig, om støy, byggearbeider, mangelfullt vedlikehold av sanitæranlegg osv. Mvh! alfb
 
Toppen