• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dörrhållare som lossnat

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Dörrhållaren på bodelsdörren har lossnat med skruvar & allt. Jag tänkte förskjuta hållaren något, borra nya hål & försöka limma. Nu till min fråga. Går det att limma & i så fall med vad? Det verkar var sådan plast som används till diskbaljor (PVC kanske det heter) & den verkar vara lite fet.

Bennie
 

leihag

FD HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Linköping
HBK-Nr
11558
Medlemskap
2023
Sv: Dörrhållare som lossnat

Prova med Splittnit i de gamla hålen, kanske du slipper att borra och limma.

leihag
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Dörrhållare som lossnat

Har funderat på splitnit men får då en fläns mellan dörrstoppet & dörren. Jag vill ju att dörrstoppet skall sitta plant mot dörren.

Bennie
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Dörrhållare som lossnat

Har en del ganger presset en pu masse/lim inn i skruehill som er blitt for store for skruen. Om det er tec7, sika eller annet fabrikat spiller mindre rolle. Er det for mye slark så må en vente til herdingen er i god gang før en får feste for skruene. Litt pu lim under holderen gir bedre styrke.
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Sv: Dörrhållare som lossnat

Loctite lim 406 + Loctite Primer 7239 så limmar du även "feta" plaster och gummi.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Toppen