• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telenor frihet som försvann

Mats C

HBK Medlem
Inlägg
268
Kommun
Götene
HBK-Nr
4927
Medlemskap
2024
Sv: Telenor frihet som försvann

Det var inte riktigt rätt information, men nästan. Kundtjänst har sedan stått på sig och förklarat det omöjliga i att göra om bundet till obundet.
Så det blev att lyda rådet från Sir McLain och kontakta reklamationsavdelningen där abonnemanget genast gjordes om till obundet.
Det är bara att lyfta på mössan och tacka för tipset.

Mats C
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Sv: Telenor frihet som försvann

Idag har Telenor ändrat 100GB surfen till obegränsad när man befinner sig i Sverige, det är kanonbra och ett bra svar på 3's motsvarande, dock hade man gärna sett att det gällde iallafall Norge också speciellt då Telenor är norskt!
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Telenor frihet som försvann

Och vi fick utökad surf från 24GB till 40GB.
Drabbas dessutom inte av försämringen vid utlandsvistelse då vi tyvärr aldrig kan vara borta så länge. men den dagen kommer hoppas vi ;-)
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Telenor frihet som försvann

Jag fick SMS från Telenor där jag har abonnemang med obegränsad surf. Nu får jag använda upp till 10 GB utomlands och obegränsat inom Sverige men priset hoppade upp en hundring. Lite snålt kanske med bara 10 GB tycker jag.
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Sv: Telenor frihet som försvann

Men du hade 10 GB innan också eller?
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Telenor frihet som försvann

Om jag idag skulle teckna ett Telenor abonnemang för mobilbredband utan bindningstid att användas utomlands under semestern och ett par veckoresor till per år. Har ett behov i vardagen för ca 6-10 GB/mån.
Vad kommer detta att kosta och vilket abonnemang ska man välja. Tycker det börjar bli en djungel.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Telenor frihet som försvann

Nej.
Husbilsklubben.se har inget avtal om mobil kommunikation annat än för den abonnemangstyp som gällde före Telenor Frihet.
Vi har aldrig haft något avtal om mobilt bredband annat än att Telenor avstod från startavgiften.
Så är läget nu men vi kommer att ta upp förhandlingar om detta efter den 15 juni.
 

AWFE

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
22609
Medlemskap
2024
Sv: Telenor frihet som försvann

Jag bytte Telenor Frihet mot deras Vimla. 22GB för 300:-. Gratis 3 månader. Ingen bindning. Nu erbjuder dom 7 GB utomlands. Nackdel att man inte kan ringa men chatta - och det funkar dagtid vardagar. Det får duga tills vidare. Ska kolla marknaden i augusti när bolagen ska ha reviderat sina abb.

Fundering: Om jag tecknar nytt abb med Telenor och åker utomlands direkt. Hur mycket surf ingår då och hur länge när det inte finns någon svensk surf uppbyggd?

Best regards från ett soligt Tjörn
Olof
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Telenor frihet som försvann

Surfen utomlands under de fyra månader du har med Telenor är hela den surfmängd du har och är inte beroende på hur mycket du surfat hemma.
 
F

F.d. 53531

Guest
Sv: Telenor frihet som försvann

Hej Anders! Med Frihet Obegränsat så kan man surfa för 100 GB i 4 månader i sträck sedan så blir man debiterad. Reser du hem till Sverige efter 4 månader och är hemma säg 2 månader så kan du får du 2 nya månader att surfa inom EU/EES. /Sebastian

Finns det något annat du funderar över idag? /Sebastian

Bara vad jag ska välja för jag övervintrar i Spanien ca 5-6 månader och hittar inget lämpligt för att kunna surfa hela perioden utan att åka hem under tiden.

Jag förstår. Efter 4 månader så blir det standardpriserna och det kanske hade lönat sig att se över ett lokalt abonnemang ifall du är där mer än 4 månader. /Sebastian

Svar jag fick av Telenor.
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Telenor frihet som försvann

Här är de mobila bredband som Telenor erbjuder f.o.m idag:

http://mediearkivet.telenor.se/Data/mw/Pdf/Tj32032.pdf

EU surfmängd anges på rad 4.

EU surf.
Möjligt att svaret på min fråga finns någonstans i tråden, men kan jag t.ex välja Vimla och deras + 55 för 150:-/mån inkl. 7 GB surf och sätta sim-kortet i min bredbandsrouter och bara använda det för fast surf i husbilen. Tillåter bolaget det. Sen väljer jag även ett abonnemang med lika mycket surf till för min telefon och har då tillgång till 14 GB i mån.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Telenor frihet som försvann

Såg att det var 1 mån uppsägningstid. Ett ab. 4 mån sedan ett nytt 4 mån och
övervintringen är fixad.....

Men i så fall måste du åka hem om efter de första 4 månaderna och teckna ett nytt. Hemresan, den förhöjda avgiften för obundna abbonemang och startavgift gör det till ett ganska dyrt alternativ. Sen gäller det ju att Telenor accepterar dig som kund för ett nytt obundet abbonemang direkt sen du sagt upp ett annat.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Telenor frihet som försvann

Vem vet? , många är ju två i bilen och då funkar det.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Telenor frihet som försvann

Ett alternativ när telenor 4 mån är slut är ju att teckna en annan operatör för resterande tid.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Telenor frihet som försvann

Då gäller det att någon annan kommer med ett lika bra alternativ som Telenor har. Tänker att man även då behöver hem för att teckna det abonnemanget.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Telenor frihet som försvann

Mycket går ju att göra på nätet men simkortet lär ju hamna på mantalsadressen i Sverige. Men en snäll bekant kan ju teckna och skicka simmet för den felande tiden. Inget ting är omöjligt!! Det finns stor kreativitet här och tips mottages.......
 
Senast ändrad:
Toppen