• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ladda IPad m.m

Roger&Lana

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2024
Hej,

Jag söker efter en laddare så att jag kan ladda IPad, telefon och kameran på cigguttaget medans vi kör.
Behöver jag då ha en inverter med ren sinusvåg? Eller funkar modifierad våg?
Eller behöver jag ens en inverter? Eller räcker det med en sån liten USB-billaddare?
Tacksam om någon kan reda ut vad jag behöver :)
//Lana
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Ladda IPad m.m

Om jag skulle välja, då hade jag köpt förslag från Tommy-59, inlägg #2 (minst 2,4 A laddare). Vi använder iPad med IGO och har testat flera olika laddningsvarianter. Under 2,4 A är risken att det inte blir någon laddning då paddan förbrukar allt den får plus lite till under själva navigeringen. Resultatet blir att batteriet töms sakta men säkert.
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Ladda IPad m.m

Jag har ersatt det ena cig-tändaruttaget med ett dubbelt USB uttag från Biltema eller K&C. kommer inte ihåg vilket. Det ger 1A på ena uttaget och 2,1 A på det andra. Kör med IGO på iPad mini. 1A räcker inte, då töms iPaden. 2,1 A räcker med lite marginal, men det tar lång tid att ladda fullt om batteriet är halvladdat vid början. Gäller att komma ihåg att plugga i rätt uttag.
ERIKPER
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Ladda IPad m.m

...2,1 A räcker med lite marginal, men det tar lång tid att ladda fullt om batteriet är halvladdat vid början. ERIKPER
Stämmer ERIKPER, då kan det hjälpa om man inte har några APP-ar som snurrar i bakgrunden plus att man dämpar skärmens belysning något. Men som du själv säger, kan ta tid att ladda. Det var anledningen till att vi bytte till 2,4 A så nu tänker vi inte mer på det.
 
Toppen