• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tycker husbilstillverkarna att vi är dumma i huvudet?

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Läste en krönika i Livet Ombord där det raljerades över hur dåliga båtar som görs men ändå säljer bra för att de hänger på det som är mode just nu. Är det lika dant i husbilsbranschen? Jag tänker mest på bling-bling som vitrinskåp med vinglas och vitt läder men finns det andra ställen där det praktiska får ge vika för utseendet?

Läs den intressanta krönikan här:
Krönika: Tycker båttillverkarna att vi är dumma i huvudet? - Livetombord.se
 

Örjan o Helen

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2024
Sv: Tycker husbilstillverkarna att vi är dumma i huvudet?

Visst säljs många bilar med inredning som är extra prålig både belysning å klädsel verkar lite överdrivet. Vi hade svårt att hitta en bil med en bra garderob i, vet inte hur många bilar vi tittade på innan vi fann den för oss rätta bilen, . Men som vanligt är ju smaken olika å utbudet varierande för att passa alla.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Tycker husbilstillverkarna att vi är dumma i huvudet?

Visst är det så.

Ta det faktum att det fortfarande finns husbilar för stora pengar som har trä i väggar och tak. Typexempel på det artikelförfattaren pekar på.
 

Bernt-00

FD HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
14075
Medlemskap
2022
Sv: Tycker husbilstillverkarna att vi är dumma i huvudet?

Några husbilstillverkare i mindre skala tillverkar efter kundens önskemål. Kunden får välja chassi och bodel till tillverkaren, det blir nog något dyrare att utföra detta för det är ju ingen serieproduktion. /Bernt:spinny:
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Tycker husbilstillverkarna att vi är dumma i huvudet?

Håller med fullständigt!
Man blir förvånad över att så många köper en helt ny husbil, utan att ha en aning om husbilslivet eller om hubilar. Jag gissar att många blir besvikna, men det vågar man inte berätta.
 
Toppen