• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medlemskort

RULLAN

FD HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3082
Medlemskap
2022
Sv: Medlemskort

Visst är det tjusigt med de som meddelar att de fått ett medlemskort. Medge att det är kul att se hur fort Ditt meddelande har blivit sett av någon. Hoppas att alla läsare av DETTA meddelande har kommit ihåg att de, om de vill, kan anmäla sig till årsmötesträffen. Jag och Anita råkade snubbla in på vår klubbs hemsida och fann att vi ville åka och träffa gamla och nya husbilskompisar. (vi fick också vårt medlemskort i dag).
Hälsningar
Leif
 

Zäta

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Tierp
HBK-Nr
20579
Medlemskap
2024
Sv: Medlemskort

Vi fick också vårt kort idag vilket ju innebär många fördelar tack våra duktiga förhandlare.
Vår - och sommarplanering pågår!
Ha de
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Medlemskort

Eller varför inte "medlemskortet" enbart i en mobilapp som det borde anstå en drygt 10 år gammal rationell "nätklubb" (2017) som HBK, ref ex "Villaägarna"!?

Mobilt HBK-medlemskort att avläsas via en app skulle bli snabbare, ge enklare adm och billigare utskick (enbart tillv- och portokostnad kostar troligen HBK minst 200.000 Sek/år) och skulle dessutom ge rationellare/säkrare hantering, mm!

Utv av sådan app borde snabbt betala sig och dessutom succ kunna inrymma alltmer ... och kanske eliminera "behovet(?)" av irrationella Facebook ... !
 

Stefan51

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Falköping
HBK-Nr
13501
Medlemskap
2024
Sv: Medlemskort

Jag har inte skapat mig ett behov att ha en mobil
med massa finesser .
Jag är kanske omodern men jag har min mobil utan massa finesser
till att ringa med + sms

Stefan
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Medlemskort

Det finnes muligheter for både IOS og Android uten app utvikling, kun konstruksjon av dataset - forskjellig for hver platform. MEN det dekker ikke alle medlemmene så en må ha fysiske kort for resten sammen med en løsning for å produsere og distribuere disse.

Kostnadene med produksjon og distribusjon av klistrelapper kostet like mye pr. medlem som full produksjon og distribusjon av nye kort.
 

UR13

HBK Medlem
Inlägg
1.358
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Sv: Medlemskort

Fick MEDLEMSKORTET häromdagen, det stämmer helt med båda namnen.
Bra jobbat!
Nu när det är påbörjat med olika förslag hur det ska gå till att skicka ut nya kort, duttar att klistra på befintligt kort, så kan jag inte låta bli att komma med ett förslag.
Skicka nästa års dutt på mail till dom som har mail och förhoppningsvis en skrivare för att skriva ut på.
Vi får väl alla ta ansvar, och höra av oss om de inte fungerar.
Förmodligen går det att skriva ut på de flesta bibliotek.
Övriga får styrelsen avgöra hur detta ska lösas.
Detta är dock bara mina/våra funderingar, vill inte reta upp någon!
Har full förståelse för dom som använder sin mobil för att,
ringa/skicka/ta mot sms med!
Ha en bra dag alla:D
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Medlemskort

Fick MEDLEMSKORTET häromdagen, det stämmer helt med båda namnen.
Bra jobbat!
Nu när det är påbörjat med olika förslag hur det ska gå till att skicka ut nya kort, duttar att klistra på befintligt kort, så kan jag inte låta bli att komma med ett förslag.
Skicka nästa års dutt på mail till dom som har mail och förhoppningsvis en skrivare för att skriva ut på.
Vi får väl alla ta ansvar, och höra av oss om de inte fungerar.
Förmodligen går det att skriva ut på de flesta bibliotek.
Övriga får styrelsen avgöra hur detta ska lösas.
Detta är dock bara mina/våra funderingar, vill inte reta upp någon!
Har full förståelse för dom som använder sin mobil för att,
ringa/skicka/ta mot sms med!
Ha en bra dag alla:D

Trycket på vanligt papper från en skrivare kommer troligen inte att hålla hela året. Plus att du måste klippa ur den lilla cirkeln och limma själv etc.

Man skulle ju kunna tänka sig att skicka en bild med kortet till dem som vill använda det i mobilen. Det är det enklaste då det inte kräver speciella appar eller annat (även om en app kan vara intressant om man fyller den med mer värde än bara medlemskort)
 
Toppen