• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

para kort och ca modul?

F

F.d. 55665

Guest
Sv: para kort och ca modul?

Har hört olika besked, en del säger att den paras och en del at den bara paras om man köper filmer eller sport. Och en del säger paras aldrig. Klart är att CD säger att den kan komma att paras och att de godkända mottagarna är förberedda för parning. Så det kommer alltid finnas risk att dom utan förvarning börjar göra det.

På den "gamla goda tiden" när det inte var illegalt att dekryptera TV så hade vi brittisk TV, kodades om en gång i veckan ungefär och 20 minuter senare fanns ny kod på internet. Sky bytte sedan ut samtliga boxar till sådana som parar ihop kortet med abonemanget. På köpet en guldgruva för dom att förmedla betaltjänster av olika slag. Viasat har samma teknik som Sky, videoguard om jag minns rätt, vet inte om dom parar. Canal Digital använder Conax, som även den stöder parning.

Att kunna ta in texttv tror jag inte man skall ta som tecken på att man är rätt ute (mer än att man lyckats hitta rätt transponder).
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: para kort och ca modul?

Deltacam twin från unicom heter min modul jag fått med? Behöver den bytas ut?

Googling på denna tyder på att den INTE tar Conax/Canal Digital. Den verkar mest användas av tyskar och österrikare att ta in den tyska versionen av Sky. Du behöver nog skaffa en ConaxCI, tex en Dilog som förefaller kosta c:a 300 kronor på nätet ny.

Inte säkert det löser problemen men det kan vara värt att testa med.
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: para kort och ca modul?

Hej tack för info misstänkte den var fel. När jag beställer kort från cd om jag ber dem om en ca modul borde det väl bli rätt?
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: para kort och ca modul?

Oklart om du kan byta CI modul i din mottagare. Ta med den till en handlare om du är osäker.
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: para kort och ca modul?

Har kollat tv med den inbyggda boxen är kompatibel med en strong ca-modul ska beställa kort när jag tar ut bilen den tyska modulen fick jag gratis så ingen skada skedd. Hoppas det funkar sen med ev paring.
 
P

Peter Pettersson

Guest
Sv: para kort och ca modul?

Det jag fick göra var att knappa in söknings frekvenserna manuellt för att få in sökningen rätt. Sedan gick det igång
Men vad jag fattade det får du in alla kanaler?
I vilket fall så måste du byta modul. För den para sej med ca modul.
Och det som para sej är dom flesta sportkanlerna.
Dom andra kanalerna funkar ännu
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen