• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ACSI

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Sv: ACSI

Jag köper mina ACSI-kort på CampingCard

Vill man vara säker på att få det varje år är det bästa att prenumerera på kortet och få campingkataloger med ca 9000 campingar i Europa, pris 15:90 Euro. Jag köper även ACSI ID-kort och behöver inte visa/lämna pass på många av ACSI-campingarna.

Funderar över det här med ACSI ID-kort för att eventuellt slippa lämna passet i campingreceptionen. Oftast är man ju två i husbilen. Räcker det i så fall med ett ACSI ID-kort för att båda ska slippa lämna ifrån sig passet?
 

Regent

HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: Acsi

Saknar fortfarande Acsi katalogen för 2017, har alla fått sina beställda kataloger? Summan är dragen från kortet så den är ju betald!! Birgittha och Mats
:) Hei!

Jeg har heller ikke mottatt bøker eller medlemskort. Jeg har tegnet abonnement,
og pakken pleier komme medio desember.

CC-appen er lastet ned på "padden", men jeg mangler jo kortet. Flyr til Malaga på lørdag

Er det noen fra Norge som har mottatt pakken med kartbøkene?

Hilsen Regent
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: ACSI

Funderar över det här med ACSI ID-kort för att eventuellt slippa lämna passet i campingreceptionen. Oftast är man ju två i husbilen. Räcker det i så fall med ett ACSI ID-kort för att båda ska slippa lämna ifrån sig passet?
Hej Jan! Din fråga är i mitt tycke, så viktig att du får ett ingående svar.

För många år sedan vid utcheckning och betalning på en camping i Italien glömde vi passen.
Receptionen borde ha lämnat tillbaka dem utan att jag behövde fråga och vi själva glömde av dem. Det kostade oss två extra dagar plus bränsle. Bekanta fick sina pass stulna efter nattlig inbrott på en campingreception i Spanien.
Vi lämnar aldrig våra pass, inte ens för insyn eller kopiering, till andra än polismyndighet vid gränsen. För vår del endast vid gränsposteringar i Kroatien, Montenegro och Albanien. Alla andra i EU (förutom Irland & Little Britain) och EES får nöja sig med körkort som legitimation. Campingar får nöja sig med mitt ACSI Club ID-kort, om de vill ha legitimation från oss (hänt sällan), får de ta en kopia på våra körkort. ACSI Club ID-kort får de tillfälligt förvara, körkort skall lämnas tillbaka omgående. Vi har bara ett ACSI Club ID-kort i mitt namn. Min frus namn och passnr. står inte med på kortet.
ACSI har tydliga regler hur kortet skall hanteras, likaså finns tydliga regler för legitimation inom EU, EES och Schengenavtal. Jag håller mig strikt till dessa. Campingar skall inte hitta på egna regler, då vet jag utgången.
Trots att alla har ett lagligt ansvar för sitt pass finns det många som "blir av" med det. Några t.o.m. flera gånger på kort tid. Visst är det ett sätt att finansiera sin resa!
Ett giltigt pass har ett svart marknadsvärde på minst tiotusen kronor (har även hört beloppet 30.000).
Skaffa ACSI Club ID eller liknande och va rädd om ditt pass!
:bye: Julian
 

Monicka & Jörgen

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
17485
Medlemskap
2024
Sv: ACSI

Nej! Beställde och betalade redan i augusti och har fortfarande inte fått katalogerna. Har mailat två gånger men inte fått svar.
 
Toppen