• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV i utlandet

R

Rolfevert

Guest
Sv: TV i utlandet

När jag ser på tv i husbilen utomlands hämtar jag vanligtvis hem tv-sändningen på min iPad. Sedan flyttar jag upp tv-bilden till tv-skärmen i bilen antingen med en hdmikabel eller med AirPlay.
Nu tycks det ha inträffat något med SVT play som gör att jag inte längre får full bild på tv skärmen. Det fungerar normalt från TV4 play, Viaplay osv.
Någon som har förslag på varför?
Rolf
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: TV i utlandet

Om du(Jappe) inte har blivit utestängd från att se vissa program med rättighetsbegränsningar vilket innebär att dom inte får visas utomlands då är det exceptionellt ovanligt om du inte har någon form av VPN tjänst. Eller mer troligt är att du skämtar!
En sådan tjänst innebär att man surfar eller streamar via en server i Sverige som gör att din ip-adress uppfattas finnas i Sverige och därmed inte utestängs från att ta emot begränsade sändningar. Finns mängder med både gratistjänster och betaltjänster.
Rolf

Telenor frihet verkar ge svensk ip adress oavsett vilket land man är i så vpn verkar inte behövas.

Anders
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: TV i utlandet

Jag tyckte JAndersBs kommentar var intressant, men då min tanke runt det inte har med TV i utlandet att göra postade jag min kommentar här istället:
Telenor Frihet.

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:

Umami

FD HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
20538
Medlemskap
2022
Sv: TV i utlandet

Det är så att depositionskorten kan försvinna. Myndigheten för press, radio och TV har fått regeringens uppdrag att (bland annat) se över vidaresändningsplikten. Plikten innebär att kabelTVföretag är skyldiga att sända publicservicekanalerna till allmänheten utan extra kostnad, därav depositionskorten. Eftersom SVT sedan 2013 sänder på internet så finns inte samma behov. Uppdraget ska redovisas senast 1 februari 2017.
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: TV i utlandet

Jag har provat med Explorer och laddat ner Silverlight
via den men det fungerar tyvärr inte.
Det verkar som att Play+ inte känner av att jag har Silverlight.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: TV i utlandet

Jeg har og svart i den andre tråden. Men løsningen ligger i bruken av Telenor.se sin apn som ligger i Sverige. Dette fungerer til noen rettighetsnisser krever at de skal tildele lokal ipadresser ved roaming, noe som vil kreve stor endring av firmware i apn.

Ikkje veck den bjoern som sover da!

Jappe
 
P

Peter Pettersson

Guest
Sv: TV i utlandet

varför tvillingabonemang? bara att ta me sig kortet
 
Toppen