• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi som inte flyr vintern

F

F.d. 50064

Guest
Sv: Vi som inte flyr vintern

RELAX.....det är exakt som vi förutom motionscykeln jag går några rundor
på Öland med fiskespöt & kameran.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Vi som inte flyr vintern

RELAX.....det är exakt som vi förutom motionscykeln jag går några rundor på Öland med fiskespöt & kameran.
Det gjorde jag också i mitt förra liv, fiskespö med kastdubb & fluga och rejäl runda bl.a. strandvägen längs Äleklinta. Alternativet var havsöringsfiske i Brantevik direkt efter Nyårsfirandet... Det var då det, innan pensioneringen och husbilen som öppnade helt nya vyer. Vi är glada att slippa slasket och blåsten, barnbarnen har vi resten av året också och vi njuter av nuet oavsett var vi befinner oss. Fiskespö't hänger med och ger utdelning i alla fall i Norge, däremot noll på sydligare breddgrader! Anton, är du på Öland maj-juni då kan vi ta ett varv tillsammans kanske?
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Vi som inte flyr vintern

För de som gillar vinter och lite annorlunda upplevelser kan ett besök i Abisko vara ett trevligt husbilsäventyr.
Ljusa tider i de svenska fjällen
Hade du sagt Abbekås (i söder) så hade det kanske funkat men Abisko.??? Vackert var det men där frös vi förra "sommaren", så nej tack Daniel trotts att det är väldigt lockande med Norrsken m.m. Här får du (och resten av trädens läsare) en något varmare hälsning från oss in SPAin:

sommarkänsla.jpg
 
F

F.d. 54123

Guest
Sv: Vi som inte flyr vintern

Bjuder på lite "varm" svalka från Mashavet idag.

IMG_1002-640x426.jpg

Siljan från Tällberg

-10C och ca 2 dm nysnö norr om Mora i morse. -6C i Tällberg med en isande nordväst som svepte in från sjön. Friskt och skönt :)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 54123

Guest
Sv: Vi som inte flyr vintern

Det är skimmer i träden och glitter i snön,
det är ljus över åker och by
och omkring står den vintriga skogen skön
bakom ängarnas snövita hy.

Och med vinter och skönhet och frostvindsackord
står min hemby och hälsar mig glad...

En liten inledande travestering av Gustaf Frödings dikt "Strövtåg i Hembygden".
Här med Mando Diao.
 

Bilagor

  • IMG_1015.JPG
    IMG_1015.JPG
    343,2 KB · Visningar: 4
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 54123

Guest
Sv: Vi som inte flyr vintern

Fämtfallen,aka Femtanfallet i ställplatslistan, ca 200 m från rv62 strax söder om Likenäs i Värmland. Väldigt gott om utrymme 161217 ;-)
 

Bilagor

  • IMG_1022.JPG
    IMG_1022.JPG
    393,1 KB · Visningar: 7

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Vi som inte flyr vintern

Vi åker utomlands på höstarna när det är badsäsong (för oss över 22 grader i havet) och varma ljumna kvällar så man kan njuta utomhus. Vi trivs bra här hemma i Halmstad under vinterhalvåret - nästan ingen snö som vi uppskattar. Det bästa av allt är att kunna träffa barn och barnbarn så ofta som möjligt. Smaken är som baken - var och en gör som passar en bäst.

God Jul önskar vi er alla!
 
F

F.d. 54123

Guest
Sv: Vi som inte flyr vintern

IMG_1027-640x360.jpg

Blacken.

Ute faller snö,
i spiltan Blacken står,
och äter lugnt sitt hö,
när ljudet honom når,
att selen lyftes ner,
och framför släden snart,
med oss han sedan sig beger,
iväg med väldig fart.

Bjällerklang...
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: Vi som inte flyr vintern

Hej Elegance ! Jag läste/läser med intresse reseberättelserna i HBK och kan ibland vara lite "avis" men min mening med med tråden var att HBK:are som inte åker söderut i sina husbilar skulle berätta vad man pysslar med hemmavid under vintern, som ju kan skilja sig åt en del i vårt avlånga land

Hursomhelst var iden med rubriken lite av en stöld av "Bengtics" rubrik med tillägget "inte" hoppas inte Du Bengt tar illa upp (tror inte det heller)

Ha det bra var Ni än befinner Er och God Jul & Gott Nytt År hälsar
Hasse & Ingegerd :santa-2-icon:
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Vi som inte flyr vintern

Står ingenting någonstans om speciella parkeringsregler, t.o.m.nattparkeringsförbudet på huvudparkeringen verkar borta, vad jag kunde se, så bara att välja.

Anders

Så roligt skall vi inte ha det. Fick skriva till Skistar idag igen:

------------------------------
Hej igen!
Har nu stått 2 dagar på en undanskymd parkering norr om Radisson Blue i Trysil. Alla parkeringar helt öde. Idag fick jag en mycket märklig lapp på rutan. Min bil är felparkerad och jag skall parkera på anvisad plats annars forslas den bort.

Tyvärr måste jag säga att detta blir allt märkligare. Jag har inte sett några förbudsskyltar, inte heller kan jag hitta några anvisningar någonstan. Ganska otrevlig upplevelse för någon som just betalt det ganska saftiga priset av 465 kr för att åka i ett ganska avstängt skidsystem.

Jag hoppas ni ikke hänvisar till campingplatsen. Har inget behov av den och dess, vad jag kan förmoda baserat på forum, priser finns ju inte på nätet, väldigt höga parkeringsavgift.

-----------------------------------


Anders
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Vi som inte flyr vintern

Denna lilla skylt hittade jag nu. Pratade med incheckningens som vanligt oinsatta personal och det enda de kommer med är som vanligt snöröjningsargumentet. Undrar hur de snöröjer på campingen? Snöar väl 1 gång varannan vecka dessutom.

IMG_20161222_095557550.jpg
 
Toppen