• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telenor

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Besökte en Telenorbutik igår, för att höra mig för om deras Telenor Frihet! Dom skryter om att vi kan surfa för samma pris som i Sverige. Då vill jag köpa ett sådant abonnemang för mobilt bredband sa jag. Men tji fick jag! Dessa surfningsabonnemangena gäller bara telefonabonnemang till smarttelefoner!! Altså inte till en router som servar en dator!!!
Nu har hustrun en sådan telefon med Telenor. Varför jag skriver detta är som ett tips (information). Det går nämligen att dela en sådan telefon. Inte bokstavligen naturligtvis. Dela i menyn, så går det att använda den som en router till en dator!
M.V.H. Jack43
 
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Telenor

En gång telenor, aldrig mer telenor.
Snart går mitt abonnemang ut och ett telia ligger och väntar
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Telenor

Vi har Telenor. Funkade bra i somras hela vägen ner till Kroatien och alla länderna där emellan. Har även goda erfarenheter av TRE fram till för ett år sedan. De har tappat mycket på senare tid (men samma plats)

(Tre gånger Telia - aldrig mer Telia)
 

Gurli

FD HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
230
Medlemskap
2023
Sv: Telenor

Mobilabonnemang är färskvara tycker jag. Först hade jag telenor, så blev jag missnöjd. Då blev det Telia, sen levererade inte dom då blev det 3 och så var jag nöjd ett tag. Nu väntar jag bara på att min bindningstid ska gå ut och då ligger Telenor bra till igen.....
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Hej! Har ni inte kollat den här tråden? Massor av nöjda telenorfritidanvändare. Många av oss har tagit sådant abonnemang utan bindningstid (kostar lite mer) för att använda i Europa under vintern. Fungerar ofta bättre än WiFi på campingar och ställplatser.

http://www.husbilsklubben.se/forums/t97231/

MVH/Thomas Eriksson

PS: Om man inte är intresserad av användningen utomlands har Tre bra erbjudanden inklusive mobiler just nu.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Telenor

Bojkotta går inte så länge det saknas andra alternativ på marknaden, däremot avstå eller betala extra för att slippa bindningstid. Det är precis vad många av oss redan har gjort. Vi betalar just nu ca 200:- (50 GB surf, gäller både mobilen OCH paddan), för att slippa bindning med förhoppning om att konkurrensen med andra bolag startar redan i januari. Hänger inte Telenor med sina konkurrenter, då är det bara en månads uppsägning!
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

man ska inte behöva ha någon bindningstid på 12 ell 24 mån oavsett vad det är för abonnemang det är jävla bondfångeri ! bojkotta all sådan skit ! :(

Förstår inte ditt utbrott - jag skrev ju att man inte behöver binda upp sig så vad är problemet? Sedan begriper väl även de som inte är företagsekonomer att om man kan göra ett långsiktigt avtal med en kund, så kan man erbjuda lägre pris och kanske en fin smarttelefon. Men det är ju helt frivilligt att gå in i ett sådant avtal. DU behöver inte göra det.

MVH/Thomas Eriksson
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Telenor

Jag gillar inte att binda mig men det här kunde jag inte motstå!

En LG G5 (min favoritnalle) + 50 giggar + extrakort på 24 månader.

Jappe
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Telenor

Jappe, nu gäller faktiskt "om framtiden (med LG), vi veta ALLT" ...och dyrt blir det säkerligen, men det drabbar väl ingen fattig, eller hur? : )
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Telenor

Som jag har stretat ock krånglat de senaste åren med dyra simkort i Europa så kommer det här att bli rena guldgruvan!!

"Peanuts" som SirMcLain brukar uttrycka sig!

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Telenor

Som jag har stretat ock krånglat de senaste åren med dyra simkort i Europa så kommer det här att bli rena guldgruvan!!

"Peanuts" som SirMcLain brukar uttrycka sig!

Jappe

Jag brukar inte säga "Peanuts". Men jag håller med. Telenor Frihet 50 GB får en att sluta tänka på Internetförbrukningen här i Spanien. På 23 dgr har jag bara gjort av med 26 GB.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.252
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Telenor Frihet verkar vara ett tillägg till ett befintligt abonnemang om jag fattat deras hemsida rätt (efter en snabb titt). Någon som vet hur det funkar med ett abonnemang med obegränsad surf?
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Telenor

Har ett abonnemang med helt fri surf i 4 G (äldre abb). Jag kan inte ha Telenor frihet till detta utan då måste jag byta abonnemangsform.
 
Toppen