Sv: AL-KO ACS
den stora fördelen med dessa kompletta fjäderben är väl att fjädern och stötdämparen är anpassade till varandra.......viket är superviktigt.
Nackdelen GISSAR jag är att dessa fjäderben kommer som en färdig enhet och höjningen på bilen blir vad de blir..
Bossing i Linköping bytte bara fjädrar på vår Carthago och han har tydligen ett helt sortiment med olika fjädrar som de kan välja mellan för att få rätt fjäderkonstant till rätt framvagnsvikt.
vår bil blev perfekt plan i höjd, dock så känns det att fjädern och orginal stötdämparen inte jobbar hundra procent bra ihop.
det bästa vore med en anpassad fjäder för varje bil samt ställbara stötdämpare, vilket inte vore helt omöjligt.
det är skit att vi konsumenter skall behöva förbättra chassiet på våra miljonbilar, det vore ju en skitsak för bodelsbyggaren att fixa till tidigt i produktionsledet, skamligt är det!
såg en bild i en husbilstidning på en sprillans ny Niesmann som såg ut som en grävling i nosen, säkert nästan noll i fjädringsväg kvar