• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Firma för plåt och karossarbete

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Vad finns det för bra firmor som utför plåtarbete och annat på husbilar, helst i sydöstra Sverige? Anledningen är att jag fick 3 av 4 takluckor sönderslagna och taket totalt sönderbucklat i en hagelstorm i Slovenien. Mitt försäkringsbolag kan hjälpa mig med en firma men har gett mig möjligheten att själv välja om jag vill.
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Firma för plåt och karossarbete

AT:S Bilplåtsslageri i Tallboda, Linköping anlitade jag 2009 när jag haft närkontakt med älg. Hör med dem!
Startsida | AT:s Bilplåt
Jag fick tipset av vår lokale bilreparatör och han tvekade inte! De gjorde ett bra jobb och ingen långbänk heller.
// Göte J
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Firma för plåt och karossarbete

Jag kan bara beklaga men jag vet hur du känner det.
Bengt i Örkelljunga ligger visserligen inte på ostkusten.
Men när vi fick en hagelskada 2008 gjorde dom reparationen på vår Ci Riviera med bra resultat.
Hagelskador på carthago med aluminiumtak klistras numera en mjuk matta som klarar framtida hagelskurar.
Kanske en lösning på din husbil?
Var markisen ute så kontrollera den för haglet brukar göra små hål som går att se från undersidan i soljus
Krister.
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: Firma för plåt och karossarbete

Tack för tipsen. AT:s Bilplåt har semesterstängt ett par veckor till men jag har ett par månader på mig om jag behöver enligt LF.
 

alinkan

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Sv: Firma för plåt och karossarbete

Atracco Auto i Växjö reparerade min Hb som någon backade på när vi var i Holland senast. Dom gjorde ett mycket bra jobb, jag hade skada i lastutrymmet bak och kjolen som ser ut som en stötfångare.
Ring och prata med Petter 0470 7711 00 han var min kontakt på firman.

"linkan"
solen och vindarnas ö
 
Toppen