• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolgrill, tips önskas

F

F.d. 50101

Guest
Sv: Gasolgrill, tips önskas

Ett billigt o bra alternativ
Köpte ett gaskök på Jula 199 kr till detta köpte jag till en grillplatta 99,90 kr samt en gaspatron 19,90
Detta har använts flitigt och är jättebra. Både till att grilla eller stå utanför bilen o steka mat. Ställ den på cykelstället så blir det lagom högt.
Jag är super nöjd
 

Bilagor

  • IMG_0735 (2).jpg
    IMG_0735 (2).jpg
    166,3 KB · Visningar: 26

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill, tips önskas

Vi håller med om den lilla Axley från Jula enl ovan. Ser ut som en skämtartikel men funkar kanonbra för oss. Enkelt o snabbt att komma igång, både grill o spis, engångsflaskorna håller förvånansvärt länge, lätt att rengöra o stoppa i väskan. Lagom för två pers. Hälsar Björn o Lena.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill, tips önskas

Har Biltemas motsvarighet till Julas Axley med Julas grillplatta till och den fungerar väldigt bra i många lägen, men ibland vill man han en lite "större" grill. Tack ändå för bra tips!
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Gasolgrill, tips önskas

Har du plats för en weber Q1000?
Vi hade tidigare den populära Primus Vidar och den var jättebra på många olika sätt men grillytan var i minsta laget för oss. När den var utsliten satsade vi på en Weber Q1000, Grillytan är numera helt kanon till priset av en tyngre och större grill, jag lider en aning av att det glaserade gjutjärnsgallret har en tendens av att köttet fastnar lättare än vad jag är van med, men det lever vi med. Vi kör fortfarande med engångstuber och till webern används den lite lägre och tjockare varianten, jag upplever de som bättre än de som ser ut som en sprejburk när det är kallare än man önskar.

https://goo.gl/photos/tVj4vtCtWTNcwKRY7

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill, tips önskas

Har inga problem med vare sej plats eller vikt... Stort garage plus flera hundra KG tillgodo i verklig kontrollerad vikt...
 

Janne P

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Köping
HBK-Nr
256
Medlemskap
2025
Sv: Gasolgrill, tips önskas

Någon som har gasolgrillen portabel Nordic Season 399 kr bla på ICA, Elgiganten mm. Fungerar den bra eller....
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill, tips önskas

Vi använder den här. Bra med spisfunktion. Man slipper ligga på marken eller ställa upp den på ett bord. Tar liten plats när den monteras ihop.

Använt en precis likadan (Dometic Classic 1) under ett par år och mer än nöjd. Stabil, effektiv och enkel att montera/demontera.
Grill och spis i ett är en höjdare helt enkelt och både sommar och vinter.
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Gasolgrill, tips önskas

ni som har långa slanglängder borde läsa på när det gäller "hantering av gasol".I värsta fall kan det bli en försäkringsfråga.Vid längder över 1,5 mtr.skall rör anslutas till flaskorna
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill, tips önskas

Snåla inte på effekten när ni köper gasolgrill.
Man kan alltid dra ner effekten vid behov, dra upp är svårare.

Har denna på 12000 BTU, och tycker den är i klenaste laget, speciellt ifall det fläktar lite ute.
 

Bilagor

  • Grill time.jpg
    Grill time.jpg
    90,2 KB · Visningar: 20
Senast ändrad:

Jan Frostrand

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
22228
Medlemskap
2023
Sv: Gasolgrill, tips önskas

Hej

Vi köpte en weber gasolgrill på Bauhaus ca 900:- 2 lågor. Vi köpte till slang och koppling för ca 400:-

Jan

elhoj.com
 

Peck

FD HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
19933
Medlemskap
2022
Sv: Gasolgrill, tips önskas

Köpte en Cadac Grillogas, det bästa jag gjort.

Mycket mindre vikt är en Carri Chef 2
Smidig och snabb att montera/demontera
Vindtålig och snabbt uppvärmd.
Flera olika grillytor att välja bland.

Har min kopplad till utvändigt gasoluttag, tycker det är skönt att slippa fundera på om engångsflaskan räcker eller inte.

Har förbrukat många grillar men detta är den bästa tycker jag.

//Mattias
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Gasolgrill, tips önskas

Jag har precis köpt en Niclan Gasgrill Bg1430F1 som säljs av Harald Nyborg. Kostade 899:-. Provade den igår med utmärkt resultat. Den drivs med 450g engångstuber som räcker till 4 timmars grillning på full effekt. Tuberna kostar 59,90:- hos Biltema & 39,90:- hos Harald Nyborg. Vikten är 8kg.

Bennie
 

Bilagor

  • Niclan grill.jpg
    Niclan grill.jpg
    31,2 KB · Visningar: 10
Toppen