• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kom igen aake

F

F.d. 55374

Guest
Tycker du skall ompröva dit beslut. Kommer bla. att sakna dina
fiske berättelser med fina vinterbilder.
Har själv blivit både hånad och påhoppad, och har varit nära att inte
förlänga medlemsskapet. Ändrade mig och tänkte att då är det
som att lämna WO i en tävling.

Tommy R
 
Senast redigerad av en moderator:

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Kom igen aake

Har läst och följt storyn där det blev galet!
Tror inte en sekund på att detta var menat som ett person på hopp, utan mer som att, låt min reseberättelse story va en mini blogg och inte en diskussionsforum om krig fred och hundar som far illa.

Tror att flera av dem som skriver om sina långa resor tex SirMc, Gittan &Jojje, Amstel osv.... inte vill ha diskussion och argumentering i sina trådar.
Bättre skapa en tråd själv om det ämne man vill diskuttera.

Så aake bara hoppa in i båten igen! :spinny:
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Kom igen aake

Aake
Vad är det jag läser?
Du tar väl inte åt dig personligen av andras överreaktioner i ett forum?

Jag reagerade själv över ordväxlingen i tråden där valparna togs upp och tyckte då att trådskaparen missförstod och även överreagerade när du ville reda ut det. Ingen skugga över dig. Inte ens en liten.

Tyvärr finns det sen många av oss som inte riktigt orkar eller riktigt vill tänka hela varvet själva utan bara hänger på vad någon skrivit och kastar sen sten så fort möjligheten ges. Det är faktiskt det beteendet som skrämmer mig mest.
Det är förmodligen också i den gruppen du hittar den där ”dåren” du nämner för jag har väldigt svårt att se att det var dig man menade.

Aake, det är bara att borsta bort dammet och köra på. Du är uppskattad
:)
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Kom igen aake

Varför skall man kommentera en reseberättelse, den är ju skriven för att delge läsarna intressanta resmål och tips. Kan man inte förbjuda kommentarer i en reseberättelse fråga till kunnigt folk. Jag vill själv läsa och ta del av allt som skrivs i en berättelse utan en massa idiotiska kommentarer.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Kom igen aake

Jag saknar också dina bilder och berättelser, speciellt vinter camping, för det har inte vi i Bohuslän, kom igen aake ,,mvh Håkan
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Kom igen aake

Nej du aake, det här är väl ingenting att bråka om. Troligen ett missförstånd som uppstått "en sen kväll" vilket man bara ska glömma. Jag kan tänka mig att min fru skulle bli förbannad och vända på "klacken" även för mindre, men du är en vuxen människa som borde veta "bättre". In i "smeten" igen tack : )

mistakes-are-always-forgivable-if-one-has-the-courage-to-admit-them.jpg
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Kom igen aake

Hjärtligt tack för stöd och uppmuntran (och kanske ett litet tack även till Lassej som denna gång avstår från direkta personangrepp och nu efter betänketid sedan i april inte längre kallar mig ”dåre” utan nöjer sig med att skriva om ”idiotiska kommentarer”).

Men jag vill ändå vädja om att tills vidare få sitta i fred på läktaren. Just nu har jag mycket att stå i eftersom hustrun och jag tillsammans med några andra pensionerade läkare sedan några månader är engagerade i att stödja flyktade kollegor och sjuksköterskor från Syrien. En stimulerande och av flyktingarna mycket uppskattad fritidssyssla, men ändå så pass emotionellt påfrestande att jag behöver få sova ostörd på nätterna, vilket jag inte gör om jag grubblar över personangrepp här på nätet. Inte alla får tjockare skinn med åren!
Jag har ju inte lämnat klubben och om jag får vila på läktaren så återkommer jag om inte annat med någon liten subarktisk reseberättelse senast till vintern.

aake
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Kom igen aake

Hjärtligt tack för stöd och uppmuntran (och kanske ett litet tack även till Lassej som denna gång avstår från direkta personangrepp och nu efter betänketid sedan i april inte längre kallar mig ”dåre” utan nöjer sig med att skriva om ”idiotiska kommentarer”).

Men jag vill ändå vädja om att tills vidare få sitta i fred på läktaren. Just nu har jag mycket att stå i eftersom hustrun och jag tillsammans med några andra pensionerade läkare sedan några månader är engagerade i att stödja flyktade kollegor och sjuksköterskor från Syrien. En stimulerande och av flyktingarna mycket uppskattad fritidssyssla, men ändå så pass emotionellt påfrestande att jag behöver få sova ostörd på nätterna, vilket jag inte gör om jag grubblar över personangrepp här på nätet. Inte alla får tjockare skinn med åren!
Jag har ju inte lämnat klubben och om jag får vila på läktaren så återkommer jag om inte annat med någon liten subarktisk reseberättelse senast till vintern.

aake

Lycka till aake med detta otroligt svåra, själv åker jag norrut och provar lite fjälltjärnar som är svårtillgängliga, ser otroligt gärna att du lever upp till ditt fritidsintresse och delger klubben det som inte många har upplevt ännu.
Kom igen nu grabben du har hela livet framför dig.

Fiske kram från Pelle
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Kom igen aake

Hjärtligt tack för stöd och uppmuntran (och kanske ett litet tack även till Lassej som denna gång avstår från direkta personangrepp och nu efter betänketid sedan i april inte längre kallar mig ”dåre” utan nöjer sig med att skriva om ”idiotiska kommentarer”)

Lite förvånad blir jag när jag läser detta, jag har aldrig gått till personangrepp mot någon, än mindre kallat någon "dåre" osv. Nu blev jag tyvärr själv uthängd och jag fattar ingenting. Tror du tagit mej för någon annan.

Idiotiska kommentarer syftar så klar på de som kommenterar dina berättelser och inte är seriösa.
 
Senast redigerad av en moderator:

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Kom igen aake

Trots att jag stigit åt sidan känner jag mig nödgad att kommentera eftersom jag fått mail med ifrågasättande av min historieskrivning.
Det är alltså främst denna tråd (och inte enbart inlägg nr 6 i tråden) som fått mig att uppsöka läktarens ro: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/797060
Smaka på detta i trådens första inlägg:
"men tänk att en enda medlem i klubben med sina negativa inlägg skall kunna förstöra för alla oss andra medlemmar"


Men nu vill jag ha ro och alltså även slippa mail i detta ärende, tack!

aake
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Kom igen aake

Jag tycker precis som trådskaparen i början.

Men ju mer jag läser om tråden, dess uppkomst och orsaker ju mindre jag begriper. Störd natt sömn pga någon skribent som tangerar den känsliga fåfängans yttre kanter, kontra flyktings problematiken (som tydligen inte berör på djupet) är förvånade och saknar proportioner.
Jag blir också sömnlös vissa nätter pga. flyktingsfrågan men förmodligen av andra orsaker än ni andra.... Reseberättelser är en utmärkt flykthjälp av vardagens tunga och maktlösa tillvaro. Mer reseberättelser tack...
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Kom igen aake

Vi klarar oss nog ändå - Mel: Vi klarar oss nog ändå.

Jag vill sjunga en visa i klaraste dur ty den handlar om husbil och resor vi gjort. Kanhända den retar en del men i så fall är det deras eget fel. Det har skrivits så mycket i fylla och fort men betänk vilken oerhörd nytta det gjort. Så låt dem bara gå på vi klarar oss nog ändå.

Kanske texten vi skriver ej klingar så väl men det är och förbliver en del av vår själ. Kanhända det retar en del men i så fall är det deras eget fel. Dom har klagat en hel del på tömning och lort men betänk vilken oerhörd nytta den gjort. Så låt dem bara gå på vi klarar oss nog ändå.

Från en dryg skåning ...
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Kom igen aake

Vi klarar oss nog ändå - Mel: Vi klarar oss nog ändå.

Jag vill sjunga en visa i klaraste dur ty den handlar om husbil och resor vi gjort. Kanhända den retar en del men i så fall är det deras eget fel. Det har skrivits så mycket i fylla och fort men betänk vilken oerhörd nytta det gjort. Så låt dem bara gå på vi klarar oss nog ändå.

Kanske texten vi skriver ej klingar så väl men det är och förbliver en del av vår själ. Kanhända det retar en del men i så fall är det deras eget fel. Dom har klagat en hel del på tömning och lort men betänk vilken oerhörd nytta den gjort. Så låt dem bara gå på vi klarar oss nog ändå.

Från en dryg skåning ...

Nomineras härmed till årets bästa inlägg. Humor byggt på god still och tradition :)
 
Toppen