• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Livstids uppdatering av GPS

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Livstids uppdatering av GPS

Att märka är att fria uppdateringar, innebär inte att Fartkamerorna är fria att uppdatera!
 
I

Ickx

Guest
Jag betalade 2600 + MVS. Det finns en backkamera också som kopplas ihop med samma enhet.
Anders
 
F

F.d. 53091

Guest
Sv: Livstids uppdatering av GPS

Tycker nog att det är bättre att veta vart jag skall än vilken hastighet som är tillåten?:swoon:
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Livstids uppdatering av GPS

Här håller jag inte riktigt med, inte för att jag kör fort, jag håller hastighetsgränserna.
Problemet är att hastighetsgränserna växlar hela tiden,så det kan bli fel av den anledningen. T.ex en sträcka på ca 20 mil som vi kör då och då, där växlar hastigheten ett 50 tal gånger med allt mellan 30 till 110.
Nu kan ju någon säga att det ser man ju på skyltarna, och visst kan man det. Ett problem som då kan uppstå är om man har gjort en avstickare och sen kommer tillbaka till vägen igen.
Vilken hastighet var det då som gällde, det går inte att avläsa på vägen om det skall vara 60-70-80 eller 90 det kan vara vilket som helst och på det senaste året har en stor del av vägarna här fått ändrad hastighet dvs sänkt.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Livstids uppdatering av GPS

Att märka är att fria uppdateringar, innebär inte att Fartkamerorna är fria att uppdatera!

Där är det olika regler på olika märken

Min Garmin 760 Camper där ingår allt, livstid.

På min Sygic app får man betala för fartkameror årsvis, men kartor livstids uppdatering.

Finns annars gratisappar med enbart fartkamerabevakning
Här är en svensk jag kan rekommendera som jag använt i måånga år i Android, uppdaterar sig själv och finns som gratis, jag kör Pro och får fullständiga funktioner.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kaldma.fartkameror.lite
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29781

Guest
Sv: Livstids uppdatering av GPS

Måste vara ett mycket bra pris. Vi gav över 3000 för våran.
 
Toppen