• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mikkis place to stay

Lasse o Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Lidingö
HBK-Nr
504
Medlemskap
2024
Mikkis place to stay är i Pera utanför Albufeira mot Lagos. Var där början förra året och det var trevligt. Kom dit i nov 2015 och förväntade oss ngt trevligt men
tji Mikki hade gått och blivit girig. Placerat ut elmätare, lagt på 10 procent på elpriset. Höjt platshyran med 20 euro. Pizzaafton kl 17.30 mat,sista pizzabiten kl 22.00. Många personer som var med fick ont i magen under natten då vissa bitar inte var färdiga på toppen, vissa inte färdiga i botten. Latrin tömning genom att pumpa ut det på grannens tomt. Stank fruktansvärt då vinden låg på. Kostar 100 euro att tömma tanken med bil. Fyllda soptunnor skiftas med tomma genom att köra in i byarna och leta efter tomma soptunnor. Mikki vill att allt ska se artistiskt ut, placerar därför ut stenar överallt och vägar skall inte vara raka vilket försvårar för större husbilar att ta sig fram. Mikki säger att de sökt om licens för husbilar ,de har enligt uppgift sökt licens för blomsterodling
 

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Sv: Mikkis place to stay

Det verkar vara fel på allt på denna platsen! Det finns väl ingen som stannar där, eller?
:yes:
 

staffana

FD HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022
Sv: Mikkis place to stay

Vi var där på besök häromdagen. Det stod i alla fall två svenska bilar där.
Det är ju en mycket udda ställplats.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Mikkis place to stay

Vi var där en natt, mycket utsatt plats när det blåser, nu var inte Mikkis där utan andra som skötte platsen.
Håller med, det är en udda plats, men värt ETT besök för att se alla skulpturer och annat som görs på platsen.
Kanske bada i dammen, på sommaren.
Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Mikkis place to stay

Vad jag kan förstå är det slamsugaren som tar 100 euro för att tömma ställplatsens tank för toatömningen.
Har man då tömt den tanken på granntomten så skulle jag inte vilja stå på den ställplatsen när flugornas säsong börjar.
Krister

PS. Har inte besökt platsen så jag kan för övrigt inte uttala mig om förhållandet där..

DS.
 
Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Mikkis place to stay

Om det är en slamsugare som kommer och tömmer en fast tank så är väl priset inte orimligt, varför kör man inte iväg och tömmer själv? :wideeyed:
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Mikkis place to stay

Det ser ju ganska trevligt ut på bilderna, priserna verkar inte på något sätt extrema heller?
€7,5 första dagen inkl. vatten och tömning, sedan €5 per dag.
 

Lasse o Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Lidingö
HBK-Nr
504
Medlemskap
2024
Sv: Mikkis place to stay

Sorry Hasse nu var jag otydlig igen. Det kostar 100 euro att tömma deras tank där gråvatten och latrinvatten samlas från husbilarna och det vill de inte kosta på så istället pumpade de ut det på grannens tomt. Han blev inte glad när han upptäckte det, han odlar tomater i växthus på den tomten. Nu har Arno Mikkis man kommit på att han pumpar ut det på egna tomten istället vilket kanske inte är så smart då de har borrad brunn och gråvattnet troligen kommer att blandas med grundvattnet. Deras pool går tyvärr inte att använda då det kom in mycket sand efter deras översvämning i höstas. Och Arno tyvärr inte vet hur den skall rengöras. Tror tyvärr att Mikkis Place to Stay kommer att stängas ner under våren då det finns minst 3 saker som myndigheterna kan använda som orsak.
1 Ny lag i Algarve tillåter inte ställplatser utan licens
2 Hälsomyndigheterna gillar inte deras dumpning
3 De betalar ingen skatt
Mvh Lasse
 

Lasse o Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Lidingö
HBK-Nr
504
Medlemskap
2024
Sv: Mikkis place to stay

Fick nu på kvällen reda på att Mikkis Place to stay måste återställa allt dvs ta bort allt som byggts upp på platsen inom 14 dgr. Dvs stället stängs, de har möjlighet om 2 år att ansöka igen att bygga ställplats.
Hon fortsatte för fullt, trots att hon fått tillsägelse av polisen att stänga ner stora delar och behålla det hon började med dvs ca 20 platser. Hon har struntat i att följa det så nu blev det så här istället.
 
I

Inger & Taeke NL

Guest
Sv: Mikkis place to stay

Hej på er alla,
Vi står just nu på Mikkis place to stay och vi tycker att det är det mest underbara
Ställe vi har varit på med husbilen. Vi har besökt många länders ställplatser men denhär tar priset vad det gäller trevnad, mysighet och rara människor.

En sak som jag har märkt på alla siter som har med husbilslivet att göra är mycket negativitet som vad jag tror bottnar i avundsjuka och negativt sinne.
Jag var övertygad om när vi blev medlemmar i Husbilsklubben och andra ställen att meningen var att hjälpa och stötta varandra och inte dra ner varandra.
Med det klandrar jag inte klubbarna utan bara en liten del medlemmar!
Jag vill också tillägga att Mikkis är fortfarande öppet och solen strålar och vi har det så mysigt med 22 grader!
Tack för ordet!:spinny::spinny:
 

Arne & Lena

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Höör
HBK-Nr
5129
Medlemskap
2024
Sv: Mikkis place to stay

Hej alla!!!

Jag bor i en av dom bilarna som Staffarna observerade och båda bilarna är fortfarande kvar här, Lena och jag samt våra kompisar i andra bilen och vi trivs utomordentligt hos Mikkis och har gjort det ända sen vi var här första gången när platsen öppnades förra året.

Vi har inte upplevt några som helst av dom problemen som trådskaparen upplevt, men vi har inte varit här vid samma tid så det kanske var annorlunda då och kanske har ändrats över tid???

Här är en väldigt familjär stämning och ett värdpar som är helt underbara.
Platser som är inramade av blommor och buskar samt en naturpool som vi ska njuta av i eftermiddag.

Pizzakvällarna har vi stor erfarenhet av och har helt annan åsikt om, det är bland det bästa i pizzaväg man kan få och dom kvällarna är jättepopulära med stor uppslutning.
Angående priserna så betalar vi samma pris som vi betalade första gången vi var här alltså ingen ändring. Det andra vågar jag inte ens kommentera eftersom jag inte vet något om dom problemen.

Det är en skam om Mikki inte kan fortsätta driva ställplatsen som är en av Algarves bästa, man borde vara stolt över att ha en sådan ställplats i området.

Mvh Arne
[/SIZE]
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
998
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Mikkis place to stay

Har besökt många ställplatser under 6 år i Portugal och denna är absolut inte vår favorit. Tycker inte alls om alla stenar som ligger längs vägarna, mycket mjukt underlag och väldigt tråkig "natur" om man nu inte har hund. Ja, hundarna får visst springa löst lite "hipp som happ" på området. Inget för mig som är hundrädd!

Lagar vad gäller tillstånd, avfall, gråvatten m.m. ska naturligtvis följas för allas bästa!
 
Toppen