• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic truck

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Sygic har nu kommit ut med Sygic-truck navigator för IOS. Har funnits för Android sedan en tid tillbaka. När jag försöker ladda ner IOS versionen till min IPad mini så får jag meddelandet " Är inte kompatibel med din enhet".
Är det någon annan som har fått samma meddelande?
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Sygic truck

För mig fungerade det efter att ha laddat ner Sygic och Sverigekartan och dessutom också uppdaterat kartan två gånger.
Har du senaste iOS? Jag har senaste programversionen, 9.2
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    821,7 KB · Visningar: 4

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic truck

Funkar den nu?
Tidigare var det bortkastade pengar eftersom mått, vikt och brohöjder ändå inte var tillgängliga i Sverige.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Sygic truck

Funkar den nu?
Tidigare var det bortkastade pengar eftersom mått, vikt och brohöjder ändå inte var tillgängliga i Sverige.
Kan tyvärr inte svara på detta då jag enbart tog hem kartan för att se om jag fick samma felmeddelande. Har tittat runt i inställningarna och det går åtminstone att ställa in längd, höjd, vikt, högsta hastighet. Men som sagt om det fungerar i verkligheten kan jag ej ge svar på. Kanske någon annan provat kartmaterialet
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.868
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Senast ändrad:
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Sygic truck

Har kört lite i soffan nu, programmet verkar lovande. Finns ett program för lastbil och ett för husbil och buss. Med inställda värden för vår husbil får vi "rätt" rutt till tex sjukhuset och om vi ändrar värdet på tex höjden får vi en annan rutt. Detta pga låg bro vid järnvägen. Så än så länge verkar det lovande. Priset för husbil och buss verkade ligga på 1295:-
Bifogar ett par bilder så skillnaden syns
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    1,3 MB · Visningar: 14
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Sygic truck

Här är värdet på höjden högre och därmed kan vi ej köra under järnvägsbron.
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    1,2 MB · Visningar: 5
F

F.d. 53166

Guest
Sv: Sygic truck

Testar denna nu som alternativ till IGO då IGOs framtid verkar osäker.
Jag skulle vilja kunna ha ipaden "stående" men navigeringsläget verkar bara vara "liggande". Någon som har lyckats med stående?
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Sygic truck

Testar denna nu som alternativ till IGO då IGOs framtid verkar osäker.
Jag skulle vilja kunna ha ipaden "stående" men navigeringsläget verkar bara vara "liggande". Någon som har lyckats med stående?
Fungerar här, har du markerat i "paddan" att bilden vänder sig automatiskt?
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    675,2 KB · Visningar: 0
F

F.d. 53166

Guest
Sv: Sygic truck

Tack, klantig av mig!
Jag ser inte längre navigerings hjälpen när jag har paddan stående. När sidofältet var synligt såg jag de kommande riktingsförändringarna.

Det fungerar bra med POI viewer så där är "appen" likvärdig med IGO.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Sygic truck

Tack, klantig av mig!
Jag ser inte längre navigerings hjälpen när jag har paddan stående. När sidofältet var synligt såg jag de kommande riktingsförändringarna.

Det fungerar bra med POI viewer så där är "appen" likvärdig med IGO.
Om du "fejkar" en rutt, kommer inte kommande riktningsförändringar upp då? När jag testade nyss fungerade det och nästa sväng kom om 180 meter samt att rösten också berättade detta.
 
F

F.d. 53166

Guest
Sv: Sygic truck

Det önskade fältet dök upp när jag körde:spinny:
Har provkört lite och jämfört med IGO.

+ Höjd och vikt angivelsena i appen för mitt fordon fungerar bra. Jag får inga rutter som går undrer låga broar och tunnlar ( testade med 4,8 m). Om jag trots allt körde en väg som appen inte hade rekomenderat så ombads jag göra en u sväng och den tillåtna höjden visade som en varningsskylt.

- Hastighets angivelserna var direkt felaktiga i många fall, på stora vägar där inga förändringar i hastighet har skett på flera år.

Det som skiljer IGO från denna app är hur man blir guidad när man skall byta fil. IGO visar skyltarna (gröna och blå). Denna app anger vägnamnet/numret och visar en separat ruta för vilka filer man kan köra i.

Jag vet inte vilket som är bäst, man vänjer sig nog vi detta annorlunda sätt att se filerna.
 
Toppen