• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Äntligen dags för pension

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen dags för pension

Planering innebär för oss att vi har något konkret att se fram emot.
Resor söderut till Spanien och Portugal planeras med hänsyn till flyg hem till hyfsat pris. Planeringen före ger också en upplevelse. Till alla HBKs träffar måste man vara ute i tid för att komma med på.
Dessutom tar allting mycket längre tid när man blir pensionerad.
Birgitta
 
Senast ändrad:

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen dags för pension

Hej Håkan och Birgitta!

Lycka till och ta vara på Pansiolivets alla fördelar de e ni verkligen Värda!!

De e klart att de blir Ett stort tomrum efter er. Men "the life must go on"
Än en gång ta nu vara på det som livet ger. Njut av tillvaron önskar er av hela mitt hjärta
en riktigt God Jul och ett Gott Nytt Pansioår! och många kommande frihetsår.

Soliga Spanienhälsningar Lasse.:)
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Äntligen dags för pension

Lycka till Håkan! Din konsekvens och stabilitet är grunden för den här klubben, inte minst när det blåste som mest!

Du kommer definitivt att hitta rytmen i ditt friherreliv, helt enkelt för att du är så organiserad! Jag tror den egenskapen är extra viktigt som pensionär. Visst är det behagligt med oplanerad tid, men sådan tid har en tendens att försvinna väldigt snabbt!

:-/<rister
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Äntligen dags för pension

Planering innebär för oss att vi har något konkret att se fram emot.
Resor söderut till Spanien och Portugal planeras med hänsyn till flyg hem till hyfsat pris. Planeringen före ger också en upplevelse. Till alla HBKs träffar måste man vara ute i tid för att komma med på.
Dessutom tar allting mycket längre tid när man blir pensionerad.
Birgitta

Du har en klar poäng där Birglas och jag behöver övertyga min Birgitta om att lite planering är inte fel ibland. Jag läser alla fantastiska reseberättelser och bloggar som skrivs och drömmer om att vi snart är där.

Lasse, hoppas vi syns snart igen och gärna i Spanien eller Portugal!
Vi kör söderut i mitten av Februari men det tar nog några veckor innan vi är på sydkusten.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Äntligen dags för pension

Lycka till Håkan! Din konsekvens och stabilitet är grunden för den här klubben, inte minst när det blåste som mest!

Du kommer definitivt att hitta rytmen i ditt friherreliv, helt enkelt för att du är så organiserad! Jag tror den egenskapen är extra viktigt som pensionär. Visst är det behagligt med oplanerad tid, men sådan tid har en tendens att försvinna väldigt snabbt!

:-/<rister

Som du ser på 1:a sidan så har jag pensionerat mig från webmasterjobbet så nu är det dags att nya krafter driver utvecklingen vidare.

Jo jag vet nog vart vi önskar att vi vore på väg men det skadar aldrig att ta intryck från de som rest lite längre och som hittat harmonin i pensionärslivet med husbil.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Äntligen dags för pension

Vårt tipps Håkan: FRIKOPPLA!, något som vi gjorde en gång i tiden då det var dags att "lämna boet". Miniräknaren gav oss ekonomifakta, yr.no väderförhållanden, så det var bara att bestämma sig för "vänster" eller "höger" (vilket har ingenting med politik att göra!).
Idag är vi i Albufeira (södra Portugal) och ångrar inte en sekund beslut vi tog för ca 5 år sedan.
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Äntligen dags för pension

Å du längtar inte tillbaka till jobbet Håkan?
Olle.
 
Toppen