• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inbrott utomlands

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Inbrott utomlands

Det siste har jeg testet, et stengselsagregat som går på 12V og gir pulser på 10kV sender de fleste vekk. Et gammeldags blinkrele sammen med en coil kan gi over 20 kV og en effekt som ligger over det forsvarlige. Stengselsagregat har en effektbegrensing så de ikke skal bli dødlig.

Problemet med slike løsninger er å finne en brukbar måte å stenge av på så en kommer inn selv.

No problems. Men vi som åker med glasfiber har det betydligt svårare.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Inbrott utomlands

Har skrivit till Per-Arne och hört om han har kvar eller vet om det finns att få tag på dessa skyltar.

/Pelle
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Inbrott utomlands

Hur göra för att ev kunna beställa, någon adress att skriva till?

Mvh
Pelle
 

thogre

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4931
Medlemskap
2024
Sv: Inbrott utomlands

Inbrott kan ske överallt. Vi är nu inne på vår fjärde vecka i Italien, just nu på Sicilien, ännu inga inbrott. Vi har dock haft inbrott i vår husvagn i Torshälla för ca 30 år sedan. Det som dom tog då var porta- Pottin.
Kanske gäller det att vara vaksam och inte lämna bilen om det känns osäkert, Italien är fullt med inhägnade ställplatser till modesta priser. 12 euro i Rom är överkomligt med ställplatsvärd som vakade som en hök.
Här på Sicilien står vi på inhägnad ställplats för 10 euro inklusive wi FI. Känns också betryggande.
Thomas och Birgitta
 
F

F.d. 53242

Guest
Sv: Inbrott utomlands

Thomas och Birgitta det handlar om vilken semester stil man har....för mig så är det om att jag gillar åka mycket och träffa olika ställe och det kan vara om att jag parkerar på en vanlig gata i någon stad och tar en promenad till sevärdheter eller ställer bilen vid en vanlig strandparkering och tar en bad.

Att ha den kvar på ställplatsen och försöka åka runt med kollektiv traffik känns sådär....jag skulle beakta det som onödigt att köpa en husbil istället för att åka interail eller bo på vanrdarhem och åka tåg från punkt A till punkt B ifall jag var rädd att parkera på ett offentlig parkering.

Samtidigt så ligger de flesta mataffärer och fina restauranger och strander en bit från ställplatser. Jag åkte runt Amalfi med husbilen men vågade inte parkera någonstans och ta en strandpromenad eller komma in i någon by och fika, parkerade bara bilen där det var möjligt, låste dörrarna, tog ett kort och kom in igen och körde iväg. Gömde även mobilen under förarstolen när jag körde så att ifall någon sträckte sin arm genom rutan inte skulle få tag på den!
 

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Sv: Inbrott utomlands

Hej Thomas o Birgitta!
Stannar ni hela vintern på Sicilien? Isf, var någonstans? Vi har funderat på ön som omväxling till Espanol. Besökte ön 3 ggr med flyg på vårkanten, helt fantastiskt!
Ha det bra därnere, lite sotis blir man allt!
:yes:
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Inbrott utomlands

polisen i göteborg har dom
Var hos polisen i Göteborg idag och de hade inga. Har också mailat personen som nämns i tråden men inte fått svar så det tyder väl troligen att han inte heller har några.
Det fick bli färgskrivaren på arbetet istället.
 

thogre

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4931
Medlemskap
2024
Sv: Inbrott utomlands

Hej Ulla och Klaus!
Nej, vi övervintrar inte här. Vi är ute på en tvåmånaderstur och blir här på Cicilien till mitten av november.
Härlig ö med vänliga människor och spännande natur.
Dock bor det på campingen intill ett par som har varit här många vintrar. Dom tycker att det är toppen
Thomas och Birgitta
 

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Sv: Inbrott utomlands

Vad skulle en gul blå flagga ha för inverkan på en inbrottstjuv? Möjligen en lugnande, för vi är känd för att vara resonabla, konfliktskyande nordbor.
:yes:
 
Toppen