• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Opus täthetstest

Status
Stängd för vidare inlägg.

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Hello!
Jag har just gjort en täthetstest hos Opus bilprovning. Inte den minsta antydan till fukt någonstans. Visserligen var jag nästan 100% säker på resultatet men det var intressant att se hur det gick till hos denna oberoende källa. Det tog c:a 1 timma.
Tydligen en eftertrakttad tjänst om man får tro antalet som gjort den. Tyvärr verkar det som om många får negative besked. Förhoppningsvis hjälper då denna test att åtgärda problemet innan det blir alltför allvarligt.
Är det någon här som gjort testen?

Mvh TommyF
 

Karin & Dick

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
819
Medlemskap
2024
Sv: Opus täthetstest

Hej
Gjorde för ca 2 veckor sen en fuktighetstest på våran "nya" husbil för att få en oberoende koll eftersom vi har 6 mån. garanti. I våras gjorde jag samma sak med den "gamla" HB:n. Båda hos OPUS (Karlskrona) och fick en lång genomgång av protokollet trots att dom inte fann någon fukt i någon av bilarna. Känns att dom är seriösa.
Dick
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Opus täthetstest

Opus intåg på marknaden kommer nog inte ses med blida ögon av mindre seriösa företag. Husbilsfirman täthetstest kanske inte stämmer överrens med Opus test då man sålt husbilen med garanti mot fukt. Jag tror att många gör denna kontrollen då man köpt en begagnad husbil. Vad är 600:- mot den kostnad som en fuktskada husbil kommer att kosta?!?!?!

Mvh Tommy F
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen