• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Service Ducato

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Min bil ska in på 2års service,efter att hört mig för om priser som ligger runt 7000kr,så har jag tänkt göra service själv,köper komplett filtersats från Tyskland för drygt ca1200kr till det kommer olja.
Det man inte får är stämpel i boken,garantin på bilen går ut nästa år så för den skull spelar det ingen roll.
Är det fler där ute som tröttnat på att sponsra verkstäderna?,samma upplägg kör jag med mina personbilar.
 
F

F.d. 53091

Guest
Sv: Service Ducato

Sätt in kvitto datum o s v Tror dom flesta litar på dig i!
:mcride:
 
F

F.d. 27368

Guest
Sv: Service Ducato

Även motorskadeförsäkringen upphör att gälla eller i vissa fall med skapligt högre självrisk . Sen om missar man eventuella recalls som ska göras vid service .
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
804
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: Service Ducato

Om din bil har partikelfilter bör du kunna komma in i datorn och meddela att du bytt olja.

Om du åker utomlands överväg att göra service där. brukar vara några tusen billigare än i Sverige.
 

Örjan o Helen

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2024
Sv: Service Ducato

Vad behöver man göra på första servicen ? Kontaktade Fiat i s-vall och dom föreslog oljebyte plus filter å det hela skulle kosta 1900kr. Vad krävs att man byter vid första besöket , min bil har gått 1000 mil. Mitt låter billigt i förhållande till din servicekostnad. MVH Fransen.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Service Ducato

Två års service , garantin går ut nästa år! Har du 3 års garanti?
 

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Sv: Service Ducato

Samma här byte av olja och filter samt tillsyn av bilen betalar jag för första servicen 1600:-
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Sv: Service Ducato

Första service inträffar efter 2år/4800mil,dvs 2år för dom flesta,sedan kan det vara lämpligt att byta olja varje år men inget krav från Fiat.
Service priserna på märkesverkstäder är hutlösa,har fått offert från en annan verkstad på 4800kr nu,bara bränlefiltret kostar 1000kr om ni har den nya modellen efter 12/07.
 
Toppen