• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Allvarliga kommunikationsproblem!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag har hamnat på Kungälvs sjukhus och har med både platta och telefon men ingen laddare och det är bristvara på avdelningen. De som har, håller hårt i dem.

Finns det någon barmhärtig samarit i den här klubben som har vägarna förbi Kungälvs sjukhus och som har en extra, vanlig Samsung 5V mini-usbladdare (230V) i bilen. Snart är mina apparater döda. Jag skickar tillbaka en eventuell lånad laddare så fort jag kommer härifrån. Skulle någon nappa på detta nödrop så finns jag på avd. 1 på entréplanet. Besökstid 14 - 19.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Allvarliga kommunikationsproblem!

Telefoner och plattor kan fungera som avledare när det är som värst. Nu kom maten in. Bara kolhydrater och en liten, liten broccolibit, sockersaft till och någon mystisk rosafärgad, söt och äcklig dryck till efterrätt. Försöker dom mörda patienterna på det här stället?

Jappe
 
F

F.d. 55328

Guest
Sv: Allvarliga kommunikationsproblem!

Du får säkert varken vin eller en snaps så det blir till att motionera i stället:)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Allvarliga kommunikationsproblem!

Avogheten mot hälsodrycker finns även på spanska sjukhus. Ett glas rödvin måste ju vara mycket nyttigare än de hemska sockersörjor som de tyckte att jag skulle dricka till kolhydratmaten här, en jättehög med pastaskruvar, lite översaltad skinksås och pyttesmå grönsaksliknande företeelser. Vatten och kaffe gäller på svenska sjukhus!

Jappe
 

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.923
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Sv: Allvarliga kommunikationsproblem!

Förlåt!
Men varje gång du varit inne och ätit "sörjan" varje gång har du väl kommit ut som en friskare människa?
Förlåt, men kunde inte motstå frestelsen efter att ha följt dina inlägg här i ett antal år.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Allvarliga kommunikationsproblem!

Har du följt mina tidigare inlägg i det här ämnet så borde du ha uppfattat att jag alltid skrivit väl om sjukhusmaten i Sverige. Men nu tycks det ha hänt något. Det verkar som om pengarna har tagit slut och endast den billigaste maten är intressant för landstinget och då blir det mjölmat, pasta, ris och potäter, alltså kolhydrater en masse. Grönsakerna är så små att de försvinner i kolhydratsörjan. Till detta serveras en mängd egendomliga drycker med ofantligt sockerinnehåll. De tidigare så goda smörgåsarna har förvandlats till stora brödbitar med minimalt pålägg o.s.v. En tydlig förändring på senare år!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Allvarliga kommunikationsproblem!

Du har inte funderat på matkedjornas matkassar, det finns väl alltid någon som skulle passa?
Leverans till dörren av trevlig personal!
 

UR13

HBK Medlem
Inlägg
1.358
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Sv: Allvarliga kommunikationsproblem!

Krya på dig Jappe, hoppas du är på hemgång snart!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Allvarliga kommunikationsproblem!

Svält, inget kaffe ens! Då drar det ihop sig! Håll tummarna!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Allvarliga kommunikationsproblem!

:swoon:Allvarliga kommunikationsproblem är rubriken på den här tråden och sådant tycks det finnas gott om på detta sjukhus. När jag försynt frågat varför diabetespatienter, som det vimlar av här, utsätts för veritabla sockerchocker via maten så får jag till svar att de behöver energi. Man blir mållös!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Allvarliga kommunikationsproblem!

Efter gårdagens djupdykning i den gastronomiska världen så tog sig kocken samman idag och presenterade en kokt torsk (tror jag) som hade tydlig fisksmak men som var lite torr, tyvärr. Skirat eller smält smör är alltid gott till fisk men portionen var väldigt snålt tilltagen. När jag påpekade att torr fisk kräver mycket smör fick jag till svar att "det var portionerat". En intressant blandning av inlagd rödbeta tillsammans med kapris var ett fint komplement. Lite rårivna morötter kanske inte fulländade rätten precis men man kan ju inte begära för mycket. Detta är ingen restaurang; det är ett sjukhus. Desserten var persika med vispad grädde. Alltid gott. Inget vin fanns att tillgå men bor man i barrskogsbältet får man nöja sig med lättöl, god sådan. På det hela en väl komponerad måltid, inte perfekt men det är ju inte jag heller!

Jappe
 
Toppen