• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Markis

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag skall rengöra & smörja upp mekanismen på markisen som kärvar & är svår att veva ut/in. Markisen har några åt på nacken & kanhända är plastgavlarna sköra & kan gå sönder.
Min fråga är om någon vet hur man plockar bort gavlarna & ifall dom går sönder, var får man tag på nya? Markisen är av märket Omnisol.

Bennie
 

Bilagor

  • Markis 001.JPG
    Markis 001.JPG
    867,4 KB · Visningar: 18
  • Markis 002.JPG
    Markis 002.JPG
    1,1 MB · Visningar: 12
  • Markis 008.JPG
    Markis 008.JPG
    980,8 KB · Visningar: 17

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Markis

Jag tog en träbit och satt den i skarven mellan plastbiten och markisen. Sedan slog jag till träbåten och då lossnade den. Min vinkelväxel är nitad så den kommer man inte in i så lätt.
Lycka till
 
F

F.d. 55328

Guest
Sv: Markis

Jag bytte vinkelväxeln i dag inga problem att lossa gaveln. Den satt med en skruv på insidan. Lossade den och bände ut kåpan. För att byta växeln lossade man hela gaveln med tre skruvar. Jag var orolig att hela rullen skulle lossna men den satt kvar i motsatta gaveln. Hela jobbet tog en kvart.

Jimmy
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Markis

Skruven har jag tagit loss & nu skall jag ut & bända loss kåpan. Ett jättetack för era svar.:)

Bennie
 
Toppen