• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utdragsskenor

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Jag har en Rapido V56 van plåtis, och för att förenkla åtkomsten av grejorna man har där bak så vill jag kunna dra ut en skiva för att lättare komma åt prylarna så man slipper stuva ut allt. Någon som vet var man kan köpa Utdragsskenor som skall vara ca 80-100cm långa ?
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Utdragsskenor

Hej!
har också kollat i Theofils beslag men det stupar på att jag i min Globecar måste komma in i garaget för att manövrera frystömningsventilen som sitter mellan pannan och toan i en "lucka" i väggen. Hittar ingen lösning.
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Utdragsskenor

Tackar så mycket för förslagen. Jag skall först kolla hos Rollco eftersom dom har sitt i Helsingborg, och även Biltema.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Utdragsskenor

Tackar så mycket för förslagen. Jag skall först kolla hos Rollco eftersom dom har sitt i Helsingborg, och även Biltema.

Du har inga problem med att nå Frystömningsventilen förstår jag. Jag har tittat på Biltemas och fann dem för veka och för korta. Det bygger ju lite på höjden också så man får se upp med att grejorna går in. När du är klar beskriv gärna vad du gjort och bifoga ett par bilder.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Utdragsskenor

I den Pössl vi hade tidigare gjorde vi så att vi tog bort skivan mellan garaget och inne. Satte en trådback där och fick massor med utrymme som vi kom åt inneifrån. Säkrade med remmar när vi körde och dolde bara med ett skynke. Resten blev då rätt lätt åtkomligt utifrån. Fixade även en del fack uppifrån under sängen genom att sätta fast bitar av tjock vaxduk som vi t ex la vattenslang. stolar mm i.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Utdragsskenor

I den Pössl vi hade tidigare gjorde vi så att vi tog bort skivan mellan garaget och inne. Satte en trådback där och fick massor med utrymme som vi kom åt inneifrån. Säkrade med remmar när vi körde och dolde bara med ett skynke. Resten blev då rätt lätt åtkomligt utifrån. Fixade även en del fack uppifrån under sängen genom att sätta fast bitar av tjock vaxduk som vi t ex la vattenslang. stolar mm i.

Har du en bild?
Gjorde fastspänningen att ni inte riskerade att grejorna kom dansande vid en krock?
 
Senast ändrad:

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Utdragsskenor

Har du en bild?
Gjorde fastspänningen att ni inte riskerade att grejorna kom dansande vid en krock?

Är just nu på semester utomlands och har inte längre kvar bilen. Ska titta när jag kommer hem om det finns några bilder kvar.

Började med en byggplyfaskiva i botten där trådbacksställningen och annat skruvades fast i. Sen säkrade vi korgarna med stroppar när vi körde.

I en välorganiserad plåtis ryms det mycket i garaget....
 
Toppen