• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dyr camping !!!

B

Birger Solvik

Guest
Hej alla HB vänner.

Vi var ute och åkte med våran HB och stannade i Torekov för att övernatta där var ingen annan plasts en Campingen det var den Dyraste camping vi har varit på dom åren som vi har haft HB.
Det kostade 430,00 för En natt med el och med campingkort.
Som jag brukar att si jag har varit där to gångar det var den förste och det sista!!
Besviken Hb Ägare
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Dyr camping !!!

Ljungens Camping.
150kr för campingkortet och 700kr/dygn eller 2900kr för 4 nätter en viss tid på året.

Dessutom med betyget 2.4 av besökarna.

Håller man än bättre nivå hade man förmodligen kunnat få bättre inkomsterna genom nöjdare och återkommande kunder. Än att sko sig på hästfolket en gång om året.

Varmvattnet tar tydligen slut, det löser man med att ta ännu mer betalt för varmvattnet, eller?

Först Campingkortet 150kr + 700kr/dygn och på det 5kr per 4 minuters duschning. Det blir närmare 900kr för ett dygn med 2 ordentliga duschar var för 2 personer.

Är det Sveriges dyraste Camping?
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Dyr camping !!!

Kalix camping är fin, men dyr. Bästa platserna 350:-, då sitter man med fötterna i vattnet.
Svegs camping har nog finaste hygienutrymmena 270:-.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Dyr camping !!!

Det ser ut att kosta 485:- för en husbilsplats på Lisebergsbyn. Till det kommer kostnad för ett campingkort. Det blir snudd på billigare att bo på hotell om man betänker kostnaden för husbilen, där behövs dessutom inget speciellt kort för att få bo.

Intressant också att de kallar det camping trots att det på husbilsplatserna inte är tillåtet att ta ut möbler. Det verkar snarare röra sig om nattparkering.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Dyr camping !!!

Hej alla HB vänner.

Vi var ute och åkte med våran HB och stannade i Torekov för att övernatta där var ingen annan plasts en Campingen det var den Dyraste camping vi har varit på dom åren som vi har haft HB.
Det kostade 430,00 för En natt med el och med campingkort.
Som jag brukar att si jag har varit där to gångar det var den förste och det sista!!
Besviken Hb Ägare

Men egentligen, varför stannade ni där? Varför åkte ni inte vidare till Båstad Camping?
Eller, till många bra ställplatser i närheten, lite söderut, t ex Skäldervikens Marina;
Summerat: Om det är alltför dyrt, bara kör vidare till nästa plats, gärna en HBK-plats!
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Dyr camping !!!

Gustavsvik i Örebro: 445 :- med campingkort

...... men det blir inte heller rättvist att rabbla upp en massa dyra priser på olika campingplatser, eftersom deras produkter inte är jämförbara bara för att de är campingplatser.

Det blir som att jämföra en Liner som Corcorde med en 22 år gammal Hymer med en bensinmotor från Citroen. Ok, en extrem jämförelse, men de är husbilar båda två.

Att jämföra äpplen med äpplen och päron med päron blir oftast bäst.
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.056
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Dyr camping !!!

Hej alla HB vänner.

Vi var ute och åkte med våran HB och stannade i Torekov för att övernatta där var ingen annan plasts en Campingen det var den Dyraste camping vi har varit på dom åren som vi har haft HB.
Det kostade 430,00 för En natt med el och med campingkort.
Som jag brukar att si jag har varit där to gångar det var den förste och det sista!!
Besviken Hb Ägare

Det finns två stora parkeringsplatser där man kan övernatta (åtminstone när jag var förbi tidigare i sommar). Dels bakom skolan vid kyrkan, dels i korsningen Södra vägen / Olympiavägen. Båda tysta och lugna.
 

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2024
Sv: Dyr camping !!!

Jag tycker nog att i detta forum det kan vara tillåtet att skriva lite om campingars prissättning. För några års sedan stod det i SCR;s camping katalogen, vad priset var per natt, men nu finns ej dessa uppgifter med. Inte ens en gång när du kommer framgår det utan du måste först stå i kö sedan fråga. Vi var på camping i Borgholm på Öland glömde fråga vad kostade ( stod inte ens informations materialet jag fick). En plats med el som vi måste lämna före tolv nästa dag kostade 390:- + 5 kronor varm vatten. Det var kö till toaletter, det var kö till dusch, det var kö att åka ut, så vi blev upplysta om att det var bäst att lämna tidigt för att inte få betala en dag extra.

Tycker nog ställplatser är trevligare finns det toalett och dusch är dom toppen, betalar gärna en summa mellan 100:- till 200:- beroende av läge.

Lennart
 
F

F.d. 55307

Guest
Sv: Dyr camping !!!

Vi har inte varit på camping i många år och blev förskräkta när vi fick betala 760 kr för två nätter, utan el. Priset inkluderade dock campingkort som var 150 kr. Det kändes dyrt. 200kr per natt skulle ha varit OK. Föredrar ställplatser.:confused:
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Dyr camping !!!

Det ser ut att kosta 485:- för en husbilsplats på Lisebergsbyn. Till det kommer kostnad för ett campingkort. Det blir snudd på billigare att bo på hotell om man betänker kostnaden för husbilen

VAr hittar du ett hotell för 500 kr natten i Gbg Du får gärna tipsa mig
 
F

F.d. 55307

Guest
Sv: Dyr camping !!!

Camping vi var, var i Mora. Denna gång var vi tvungen att vara där pga. en evenemang, men mitt i stan skulle vi ha kunnat övernatta gratis.
Så blir det nästa år.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Dyr camping !!!

Men hur kan man blanda in hotellrumspriser i denna diskussion?
Jag ser inget som att sova på hotell har gemensamt med husbilsåkande eller camping.

[FONT="Calibri",sans-serif]Om det bara handlar om att få sova under tak på billigaste möjliga sätt kan jag rekommendera en sovsäck i en trappuppgång eller källare. Klart billigast och husbilen kan man lämna hemma. Precis som med hotellrum blir man dock tvungen att leta efter ställen där man kommer in.

[/FONT]
 
B

Birger Solvik

Guest
Sv: Dyr camping !!!

Hej.
Nej kamping kortet ingick inte . Det som var verst var att det sto det var tv på platserna det funka inte . priset var 475 .
Vi åkte där från till Ystad där kostade det 330.
Jag letar efter nya mål nästa år som är bättre.
 
Toppen