• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campa inte på ställplatsen i Växjö!

F

F.d. 55328

Guest
Sv: Campa inte på ställplatsen i Växjö!

Ställplatsen i Växjö har jag nyttjat några gånger. Först kan man konstatera att tio meter från ett väl nyttjat järnvägsspår inte är optimalt för nattsömnen. Platsen ligger även några tiotal meter från polishuset vilket i och för sig borde inge en viss trygghet. Men jag vaknade en gång av att någon uppehöll sig i husbilens omedelbara närhet (det hände inget och inga spår av inbrottsförsök) vilket fick min normalt goda nattsömn att försvinna.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.857
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Campa inte på ställplatsen i Växjö!

Självklart får du inte skräpa ner!
Det är inte dricksvatten precis..

Jo i det närmaste, jämfört med det "dricksvatten" de 1000st barn som dör dagligen måste dricka. De skulle nog inte dött ifall de fick dricka mitt gråvatten.

https://unicef.se/fakta/vatten-och-sanitet

Dock tycker jag detta är snuskigt, en husbil före mej tömde sin avföringskasett i handfatet istället för i markbrunnen på en camping i Dalarna. :mad:
 

Bilagor

  • DSC_0005.JPG
    DSC_0005.JPG
    3,9 MB · Visningar: 3
Senast ändrad:

olsborgs

HBK Medlem
Inlägg
402
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2024
Sv: Campa inte på ställplatsen i Växjö!

Jo visst, men den grundlägganden regeln är Parkering, då har man inget utanför husbilen.
Man tar väl inte ut campingbordet när man parkerar med personbilen?

Jo, om man är på picknick så har man garanterat med sig sitt "campingbord". Men det gäller förstås att använd sitt sunda förnuft och sätta sig vid sidan om själva parkeringsplatsen. En närbelägen gräsyta till exempel. Aldrig på själva parkeringen.
 

sm6dtg

FD HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9159
Medlemskap
2022
Sv: Campa inte på ställplatsen i Växjö!

Hej! Skaffa en båt i stället.. Då är all Camping tillåten, åtminstone i Bohuslän.
Samt att du kan släppa ut skitvattnet rakt ut i havet.
Då hamnarna inte kan tömma din tank p, g. a. för få tömningsstationer.
Även i Bohuslän är all Camping förbjuden under viss tid.
Så..... Skaffa båt då är allt tillåtet.
73 de Leif
 
Toppen