• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tanklock

F

F.d. 50012

Guest
Hej jag söker ett tanklock till Fiat Dukato 2,5 l 1990 har ringt till flera skrotar men inte hittat något så nu står hoppet till att någon i klubben har ett att avvara.
 
F

F.d. 50101

Guest
Sv: Tanklock

Köpte ett tanklock på Jula i går, som enligt info skulle passa på alla bilar pris 19,90
Värt att pröva. Dock ej låsbart.
Gull-Britt
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Tanklock

Hejsan, se upp lite beroende på vilket lock du har. Original så har locket som en stor gänga invändigt som man skruvar dit innan man frikopplar ytterdelen med nyckeln.
Men på en del bilar, troligen mest på helintegrerade så finns det ett tanklock från campingmarknaden som saknar stora gängan och istället har som plastpiggar som låser fast det i röret.

Axel Augustin har som sagt ovan, det med gängan.
Även jag har ett nytt i kartong med stora gängan och två nycklar :p:, men kommer tyvärr inte åt det på ett bra tag nu. Men om det strular till sig för dig och du kan vänta, så hör av dig

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

pekke

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
Sv: Tanklock

Konstigt, när jag kollade min ovanstående länk nu så kommer jag till en inloggningssida ??
Nåväl, kolla under Fiat professionell till vänster så hittar du din modell och reservdelar.
 
F

F.d. 50012

Guest
Sv: Tanklock

Tack alla för hjälpen, tanklocket beställt från Autoteile Augustin Tyskland.
 
Toppen