• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Android-mobiler utklassar Iphone

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Det måste vara något allvarligt fel på mig!
Jag har bara en mobiltelefon och inte någon surfplatta.
Inte heller är jag med på några sociala medier typ Kvitter eller Instamatic.
Kan det ha att göra med min höga ålder?
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Jag gjorde en mätning i går på Ragglanda med min One Plus one fick okey resultat tycker jag, 3.75G
Hej och tack till alla närvarande på Ragglanda för den trevliga samvaron under midsommarhelgen!

Jag mätte också upp hastigheten på Ragglanda med en av våra Samsung S5'or den 19/6 och fick då fram följande hastigheter med Ookla Speedtest http://www.speedtest.net/my-result/a/1330495666 - som synes 31,32 ned och 8,75 Mbps upp,. Klart godkänt på Ragglanda som ju ligger i glesbyggd, vi nyttjar Halebop/Telia.

Att sedan tfn ljudet på något sätt skulle vara dåligt kan jag klart dementera! Vi har med avseende på min fru som hör dåligt, noggrant testat just denna facilitet praktiskt! Vi främst min fru har därvid under våra tester upplevt just Samsung S5 som klart bästa mobil på marknaden avseende dess tfn-samtalsljud!
/ Bengt & Kicki
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Att säga vilken mobiltelefon som är "bäst" pga den uppmätta surfhastigheten (utan hänsyn till abonnemang/operatörer, mätplatser etc) är som att jämföra topphastigheten på bilar för att utröna vilken bil som är "bäst".
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Men... 25:e plats. Skulle det vara OS skulle man inte ens kvala in.
 

Freeman

FD HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6293
Medlemskap
2022
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Jag tror att ni som vill ha kontroll o kunna göra själva bara tror att det är bra, snålheten bedrar visheten.
Vill man ha något som fungerar och även ha en bra support så är Apple BÄST. Du startar upp din Apple produkt snabbt och enkelt inga virusuppdateringar inte an massa väntetid. Jag tror att ni som snackar inte har råd att investera i bra grejer helt enkelt. Håller med Knarrevik!
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Det är väl klart att Apple gör bra grejer. Dom är funktionella och av hög kvalitet. Ett säkert kort helt enkelt.
Det är väl mest det att dom är så otroligt tråkiga och känns ordentligt omoderna. Lite som mobilerna och paddornas Volvo 240. Fast till Mercapris förstås.

Jag skramlade precis igång min gamla Ipad2 för att ladda in lite filmer inför nästa tripp och det kändes verkligen som en resa 5 år tillbaka i tiden. Tråkigt, slött och laggigt. Det fanns en tid när Apples prylar var roliga och intressanta. Nu tycker jag dom mest är dyra.
 
F

F.d. 53392

Guest
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Det var då det. Men på Internet ligger iphonen efter, enligt Dagens Industri och 1,5 miljoner nedladdningar på Bredbandskollen.

Enl. Dom är iphone utklassad av Android.:D:D:D


FEM I TOPPEN:
(Surfhastighet ned / upp inom parentes)
1. Samsung Galaxy S6 Edge (29,7 Mbit/s / 9,9 Mbit/s)
2. Samsung Galaxy Note 4 (28,6 Mbit/s / 10,6 Mbit/s)
3. Google Nexus 6 (28,1 Mbit/s / 9,4 Mbit/s)
4. Samsung Galaxy S6 (27,4 Mbit/s / 8,0 Mbit/s)
5. Sony Xperia Z Ultra (26,6 Mbit/s / 9,5 Mbit/s)
FEM I BOTTEN:
36. iPhone 5C (15,3 Mbit/s / 7,0 Mbit/s)
37. iPhone 5S (12,6 Mbit/s (6,1 Mbit/s)
38. iPhone 5 (11,1 Mbit/s / 2,8 Mbit/s)
39. iPad 3 (11,0 Mbit/s / 2,2 Mbit/s)
40. iPad (9,7 Mbit/s / 4,0 Mbit/s)
(Källa: Bredbandskollen / DN)
- See more at: DagensPS.se – Så snabbt surfar din mobil - stort semestertest

Nu får ni väl ändå ta och ge er?!
Jämföra Samsungs 4G-telefoner med Apples flera år gamla 3G-telefoner.
Det vore ju mycket märkligt om inte 4G var snabbare än 3G!
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

En sak är jag emellertid säker på, man måste ju försvara sitt handlande även om man egentligen har insett att man har gjort en sämre deal än grannen.:)

(Är själv ägare till en Doro 622 som ligger mest i sovrummet och som med en blinkande diod indikerar ett missat samtal. Ibland ringer jag upp men okända nummer raderas direkt. Vägrar vara slav med kedja till telefånen):twitcy:
 
Senast redigerad av en moderator:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Nu får ni väl ändå ta och ge er?!
Jämföra Samsungs 4G-telefoner med Apples flera år gamla 3G-telefoner.
Det vore ju mycket märkligt om inte 4G var snabbare än 3G!

Även om du tar Apples bästa lur i listan, Iphone 6+ som har 4G och absolut inte är gammal hamnar den fortfarande bara på plats 25.
Listledarna är 50% snabbare än den...
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Patetisk diskussion om en liten detalj av väldigt många som påverkar om en telefon fungerar bra eller inte.

Andra frågor kanske är viktigare:
Finns det någon app som drar nytta av så hög bandbredd?
Hur fungerar telefonen när det är dålig nättäckning?
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Hur kan man misstolka och tänka så (helt utan kritiskt granskande) fullständigt fel.

Som jag skrev innan så fick jag med min ipad 4 air2 upp 42,68 ner 16,82 häromdagen. Idag fick jag med exakt samma padda på mitt kontor upp: 19,43, ner: 17,53
Detta mitt inne i byn där jag jobbar, själv bor jag på landsbygden.

Det handar inte om enhetens kapacitet i testet, utan platsen för testet. Vilken mottagning som finns just där.

Att sedan androidanvändare syns mer i listan kanske helt enkelt hänger ihop med att man testar mer, jag har extremt sällan behov av att på mina ios-enheter se vilken fart jag har, däremot undrar jag ibland om jag överhuvudtaget har mottagning på mina androider, men då ska jag tillägga att jag inte har nån android med 4G.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Givetvis en fånig diskussion om siffror som inte har någon större betydelse i praktiken.
Som så mycket annat som diskuteras här i forumet:D
Man måste bara ta det för vad det är. En anledning att smågnabbas lite.

Men det är onekligen väldigt intressant att se hur en del av oss tar "angreppen" på tekniken så väldigt personligt.
 

Kent & Marita

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västra Frölunda
HBK-Nr
8619
Medlemskap
2024
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Detta är en situation Apple i sin roll som marknadsledande får finna sig i. Alla gör som man gör i denna tråd - jämför sig med Apple! Det finns hur många IPhone-killers som helst men än lever liket! Hastigheten är inte allt som en del påpekar utan helhetsupplevelsen.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Det är väl klart att Apple gör bra grejer. Dom är funktionella och av hög kvalitet. Ett säkert kort helt enkelt.
Det är väl mest det att dom är så otroligt tråkiga och känns ordentligt omoderna. Lite som mobilerna och paddornas Volvo 240. Fast till Mercapris förstås.

Jag skramlade precis igång min gamla Ipad2 för att ladda in lite filmer inför nästa tripp och det kändes verkligen som en resa 5 år tillbaka i tiden. Tråkigt, slött och laggigt. Det fanns en tid när Apples prylar var roliga och intressanta. Nu tycker jag dom mest är dyra.

Och hur många år är den? Det är väl inte så konstigt om den känns slö idag...
Jag kom precis från en kompis med en iPad Air2, han har även en iPhone 4 med 16 GB. Gissa om det var skillnad....
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Ja den har ju några år på nacken så rent hårdvarumässigt är den ju inget att ringa hem om längre.
Direkt vid uppstart så tog den dock ner den senaste versionen av IOS så det är ju exakt samma användargränssnitt som i dom nyare paddorna.
Jag skulle kanske inte ha uppdaterat paddan för jag tror inte att den var så här laggig förut.
 
F

F.d. 50021

Guest
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Jag har suttit och roat mig lite på morgonen och jämfört min och min sambos mobiler, min en iphone 6 plus och sambons en samsung s6. uppkopplade på samma wifi och lika långt avstånd till routern så provade jag lite olika länkar i mobilerna, tryckte samtidigt på bägge telefonerna och iphonen laddade fram sidorna först varje gång, jag provade säkert 10 olika länkar, samma resultat varje gång. det är inte dåligt av en mobil som är så slö så den kommer nästan sist i varje undersökning:twitcy:
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone

Ja den har ju några år på nacken så rent hårdvarumässigt är den ju inget att ringa hem om längre.
Direkt vid uppstart så tog den dock ner den senaste versionen av IOS så det är ju exakt samma användargränssnitt som i dom nyare paddorna.
Jag skulle kanske inte ha uppdaterat paddan för jag tror inte att den var så här laggig förut.

iOS 9 ska ha en hel del optimeringar, så du bör nog uppdatera då i alla fall :)
 
Toppen