• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Banner Running Bull 105ah AGM

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Hejsan!

Är på jakt efter ett batteri till bodelen och hittade ett för mig okänt märke som heter
Banner Running Bull 105ah AGM och undrar om det är ett bra märke och om någon
av er husbilister har erfarenheter av märket Banner?


//Jonas
 

Lasse R

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Gävle
HBK-Nr
2888
Medlemskap
2024
Sv: Banner Running Bull 105ah AGM

Hej jag har 2st för husdelen och de är jag mycket nöjda med de satt i bilen då vi köpte den vi har haft bilen i 3 år nu och de har samma effekt nu som för 3 år sedan

Lasse Rönnqvist
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Banner Running Bull 105ah AGM

Satt slik Banner i min nye Itineo som jeg kjøpte i 2010, fikk feil på batteri, sprekk mellom over og underdel, byttet til Exide på garanti.
Kjøpte ny LMC i 2014, med Banner agm, feil på batteri allerede etter 1 mnd, byttet til Exide GEL 900 Wh på garanti.

Så min erfaring med Banner er særdeles dårlig, og desto mer positiv for Exide, og spesielt Gel som har stor kapasitet.
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Banner Running Bull 105ah AGM

Hej Jonas, har ett sånt batteri fast 95 Ah, tillverkat 2004 står det, satt som startbatteri när jag köpte bilen, plocka ut det och köpte nytt, trodde det var kass,
visade sig efter mycket letande att det var jordflätan, nu får det funka som reserv, håller ström perfekt och tål hur mycket belastning som helst,
verkar inte lida av hög ålder :)
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Banner Running Bull 105ah AGM

Mycket stort märke på kontinenten och kommer starkt i lilla Sverige har haft det i min bil sedan 2008 bytte i år till samma märke kan som sagt rekommenderas oftast samma kvalitet som alla andra men priset kan variera. Vill tro att det ägs av Exide samma tillverkare men till lägre pris.
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Banner Running Bull 105ah AGM

Hejsan!

Tack för era svar, de hade inte banner i lager och vi börjar vår semester till helgen så jag blev rekommenderad Energizer 105ah AGM Premium istället.
Får hoppas att det fungerar bra också..
 
F

F.d. 29909

Guest
Sv: Banner Running Bull 105ah AGM

Hej Jonas och Cina,

Banner är ett bra batteri, men kolla vad ni har för laddare. Är det ett AGM batteri ska laddspänningen upp till ca 14,7 V annars blir AGM aldrig fulladdat. Klarar laddaren inte det bör ni välja ett GEL Batteri istället Alternativt byta laddare. Med andra ord Batteri och Laddare måste trivas ihop. Jag har haft mycket diskussioner i ett sådant ärende i vår husbil och leverantören fick till slut ge sig.
Lycka till
Sune
 
F

F.d. 29909

Guest
Sv: Banner Running Bull 105ah AGM

Hej,

Ja, enligt mina efterforskningar med bl.a Banner i Österrike, så är det med AGM Batterier.
AGM batterier är suveräna startbatterier, men har man behov av detta i Bodelen. Mitt svar blir Nej. GEL Batterier fungerar utmärkt för behovet, ladda ur-ladda in. Bodelen fungerar ungefär på det sättet. Men har man AGM och Laddaren klarar av att ladda upp till spänningen 14,7-14,8 så bör det fungera.

Kolla gärna laddarna.

Lycka till
Sune
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Banner Running Bull 105ah AGM

Mycket bra batterier, har 2 st 92Ah i bodelen. Sitter original i bl.a BMW.
Säljer dom på jobbet, har 4 st i 2 demos. Sitter på CTEK laddare, spelas/används från morgon till kväll. Är 5-6 år vid det här laget (äldre 95Ah varianten).


Peter :)
 
Toppen