• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

mobilt bredband italien

F

F.d. 55844

Guest
hej skall köra runt i Italien undrar mobilt bredband vilket funkar bäst och är billigast
 
F

F.d. 55328

Guest
Sv: mobilt bredband italien

Jag Har alltid använt 3, men det beror på att jag fick ett erbjudande för några år sedan om ett gratis usb modem (sticka). För mig har det fungerat utmärkt med relativt bra teckning där jag varit ( norra Italien).
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: mobilt bredband italien

Det beror mycket på hur stor datamängd du behöver under en viss tid och var i Italien du kommer att vistas.
Erbjudandena er många!
De jag brukar använda i Italien är TIM, Tre och Wind.
TIM (4G) fungerar bäst men är ofta dyrast, fast, ändå billigt relativt övriga Europa, de andra är ofta billigare men kan ha sämre spridning/mottagning och datahastighet. Enklast är det att besöka någon av butikerna TIM, Tre eller Wind och förklara dina behov.
Själv köper jag endast prepaid simcard till min router. Minst 10GB / mån. Italien är (var?)antagligen billigast i Europa på prepaid internet.
Julian
TIM
Tre
Wind
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: mobilt bredband italien

Jag Har alltid använt 3, men det beror på att jag fick ett erbjudande för några år sedan om ett gratis usb modem (sticka). För mig har det fungerat utmärkt med relativt bra teckning där jag varit ( norra Italien).
För två år sedan köpte jag ett Tre-simcard (3G), 3GB för 8€. Det fungerade från Bari till holländska gränsen (med roaming), ypperligt bra (åtkomst och hastighet) under en vecka tills de 3GB tog slut. I Italien upplever jag ändå att TIM är visserligen dyrare, men klart bättre från Bolzano till Sicilien (även på Sardinien, där Wind funkade klart sämre).
Subjektiva upplevelser! På semester har jag annat att göra än att mäta och kontrollera!:)
Julian
.
 

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Sv: mobilt bredband italien

Skall nog kontakta Amstel när det gäller det mesta. Hon verkar ha koll på allt om man ska utomlands. Men ni vet ju den flygande holländaren.....
 
Toppen