• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Norrland

F

F.d. 25200

Guest
Sv: Norrland.

Åker norrut idag, Sundsvall första stopp sedan Dundret.

MVH

Stig
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Norrland.

Vi kommer att åka norrut i sommar, den där platsen kommer jag att leta efter! :)

mvh jocke
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: Norrland.

Jag älskar Norrland, naturen och framförallt människorna som bor där. Som en kund sa, "In´t ä de nå brått in´t, vi stim in´t. Senaste besöket i Norrland var Jokkmokks Marknad i februari i år. Naturligtvis åkte vi husbil dit.
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: Norrland.

Jo, här råder nog en lite mer tillbakalutad attityd, lite lugnare tempo och kanske inte så mycket onödigt prat om gråvatten :D.
På tal om onödigt prat så kom jag att tänka på en historia som jag hört..

pimpelfiske.jpg

Två män i övre Norrland sitter tillbakalutade på ett isflak och pimplar och filosoferar på riktiga mäns vis och dricker öl.
Efter att ha suttit tysta och stilla i några timmar så säger Jan till Tommy:
”Hörrudu Tommy, jag tror att jag vill skiljas från frugan. Hon ha int´ prata med mig på två månader!”
Tommy funderar och dricker sakta ur sin Norrlands Guld innan han långsamt svarar:
”Näe, det tyck´ ja att du noga skall tänk igenom. Såna kvinnor svåra att hitta".
 
F

F.d. 55521

Guest
Sv: Norrland.

image_889677.jpg


Under påskhelgen slog vi läger vid Olofsfors bruk ( väl värt ett besök) Vi tog ut stolar bord grill mm. Vi hade parkerat intill en byggnad som omslöt oss på 3 sidor. Jag tyckte själv vi hade ställt oss lite tokigt, lite väl nära men platsen var fin. Det var vindstilla och vi hade en underbar dag i solen. När solen började sänka sig var det dags att fixa mat. När jag stod vid grillen kom en man gående - Nu är det kört, tänkte jag, men han sa bara hej, fint väder i dag. Gick runda husbilen och låste upp dörren och gick in. Det är Norrland deT :)
 
F

F.d. 53399

Guest
Sv: Norrland.

Hej jag ser att ni har campingbordet från biltema. Funkar det bra, om det är stadigt å så. kan man vika på mitten när man fäller ihop det?
MVH Björn
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Norrland.

Hej jag ser att ni har campingbordet från biltema. Funkar det bra, om det är stadigt å så. kan man vika på mitten när man fäller ihop det?
MVH Björn

Hej
Bordet är inte från biltema, kommer inte ihåg varifrån vi beställde det, det var nog från
Kamas sortiment.
Det går inte att fälla på mitten, annars stabilt och bra, ett ben ställbart.

Tommy R
 
F

F.d. 53399

Guest
Sv: Norrland.

OK tack åndå. det såg precis ut som biltemas bord men inget var monterat där då vet man inte så mycket om hur stabilt dom är. men tack iallafall.
MVH Björn
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Sv: Norrland.


Hej

Tips,det finns lite o välja på, ett område som vi besöker ett par ggr varje
år är Ammerån.
Åk 86/87 från Sundsvall, sedan 344 mot Hammerdal.
En bild från Togårdsviken som ligger efter Ammerån.
Ha en skön sommar.
Tommy R
Visa bilaga 97877

Jag tror vi åkte förbi där förra sommaren efter att vi hade hälsat på Dick i hans cowboykåk i Mårdsjö.
Norrland är vackert och trevliga människor, vi lägger 4 veckor av sommarsemestern där iår igen :)
 

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
561
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Åker ofta längs Norrlands kusten upp till Skellefteå, fyra fem resor per år. Hittar alltid bra ställen att övernatta på, sommar som vinter.
Det är enkelt att fri campa och det är så jag reser. På vintern lite mer begränsat pga snö, men går att slippa stå nära E4.
Har åkt via inlandet också, men gör det hellre på sommaren. Brukar ta två tre dagar på mig för en resa på 75 mil, ingen stress.
 

stenö

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
17504
Medlemskap
2024
Skillnad på folk som kanske beror på trängsel. Åkte tidigare båt. Stockholms skärgård, fick ofta höra: privat område, åk någon annanstans. När man kom norr om Gävlebukten fick man höra: lägg dig här vid min brygga det är ok.
 
Toppen