• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Ja, vad skall man säga. Promenaden i parken verkar fortsätta. När jag spelade med kompisarna och det blev ojämnt, då delade vi om. Linköping borde också fråga om de inte kan dela om.
Vem kan stoppa Skellefteå????
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

...och det finns något lag kvar som har samma möjlighet i "närområdet"

Nyss slut och vilken match det blev! Inför över 12500 åskådare i Percys kokande arena! Synd att de inte kunde fått avgöra hemma, går Malmö upp också så blir det pricken över i:et!
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Laget i sig har jag inte så mycket till övers för men arenan är fantastisk, bästa i Sverige tycker jag, dit åker jag gärna på bortamatch ;) Och både Rögle och Malmö i SHL vore verkligen en stämningshöjare här i söder, rivaliteten ligger inte långt efter MFF-HIF i fotboll ;)
 

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Ja, vad skall man säga. Promenaden i parken verkar fortsätta. När jag spelade med kompisarna och det blev ojämnt, då delade vi om. Linköping borde också fråga om de inte kan dela om.
Vem kan stoppa Skellefteå????

Ja, GRATTIS SAIK till kvällens seger men inga segrar i förskott det är låååång kvar men visst är man glad efter det spel man bjöd på i kväll!:bock::dog:
 
F

F.d. 53399

Guest
Sv: SHL

jag tycker dom ska sitta i fängelse när dom är så brutala
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Antar att du syftar på André Deveaux? Ja, det var inte vackert, han har fått sparken och lär väl lämna landet omgående och aldrig återkomma skulle jag tro.
 
F

F.d. 53399

Guest
Sv: SHL

Jo de va som jag tänkte på det är bara i ishockey och fotboll som spelare slår varandra medvetslösa och det är helt ok.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Laget i sig har jag inte så mycket till övers för men arenan är fantastisk, bästa i Sverige tycker jag, dit åker jag gärna på bortamatch ;) Och både Rögle och Malmö i SHL vore verkligen en stämningshöjare här i söder, rivaliteten ligger inte långt efter MFF-HIF i fotboll ;)

Finns inget som slår Leksand-Brynäs publikmässigt när dom spelar i Leksand, och inga fans i detta land är i närheten av Leksands säger det trots jag är Brynäsare.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Och Bill Sweatt lämnar Brynäs så första kedjan är inte längre intakt och vi hör inte ett smack om nya spelare bara dom som lämnar, blir väl bänkade reserver i Brynäs i år med :(:(

Enligt rykten är Skellefteå att gratulera, Luleå vann tydligen dragkampen dom har fyllda plånböcker med internetspel pengar :twitcy::twitcy:
 
Senast ändrad:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Det blev sent igår, från början var det lapp på luckan och fullt men när sjätte perioden började så började det glesna i raderna, många som skulle upp tidigt idag ;) Det vart ett lyckligt slut sent omsider i alla fall :)
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Det blev sent igår, från början var det lapp på luckan och fullt men när sjätte perioden började så började det glesna i raderna, många som skulle upp tidigt idag ;) Det vart ett lyckligt slut sent omsider i alla fall :)

Grattis, bra match Växjö skulle vunnit under ordinarie tid tyckte dom var mycket bättre.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Grattis, bra match Växjö skulle vunnit under ordinarie tid tyckte dom var mycket bättre.
Efter att ha upplevt en lång match och slitits mellan hopp och förtvivlan fick till slut Växjö in det förlösande målet och de tappra som var kvar fick skrika ut sitt jubel. Det var även i denna match, såsom i serien Växjö som har otroligt svårt att få in den lilla svarta pucken i nätet. Hoppas att detta var ett psykologiskt mål och att det kan bli en bortavinst i nästa omgång.
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Det blev en tuffare promenad i parken ikväll, LHC var faktiskt bra och nära en seger. Om det inte hade varit för Jörn och Arvidsjaur.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Grattis Malmö och välkommen upp i finrummet, även Växjö får en tanke när dom spelar så bra hockey Grattis till er med.

Brynäsarn
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Nu blir jag orolig som en hockeyälskare från norr, snart är SHL = GÖTALANDS MÄSTERSKAPEN. Va f-n hockey är ju en vintersport - den skall ju utövas där vi har VINTER. Hm, hoppas Skellefteå sätter alla på plats och att Luleå tar över nästa säsong.
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Ja i och för sig, men jag tycker att publiken skall kunna ta sig till rinken med sin snöskoter och det blir oftast svårt i Götaland!!

Förresten så måste jag gratulera Linköping till segern i em. Nu får nog AIK kavla upp ärmarna något på Påsksöndagen.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Ja, snöskoterkravet blir svårt att leva upp till för de sydliga lagen, där borde även Stockholmsklubbarna få problem. I vilket fall så får jag hoppas att SHL inte inför det som ett villkor för medverkan i ligan ;)
 
Toppen