• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tallrikens storleksökning

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Bestämde mig för att köpa nya tallrikar. Men alla jag tittade på var jättestora de var 27 cm i diameter. Mätte mina gamla som är 23 cm i diameter. Var hos en kompis på middag han har jättefina rektangulära tallrikar. Frågade var han hittat den storleken. Ikea fick jag till svar och det är assietter.
Har vi ändrat standard på tallrikar i Sverige. För lägger man upp en rejäl portion på en 23 cm tallrik så ser det ut att vara mycket mat. Men lägger man upp samma mängd på en 27 cm tallrik så ser det inte ut att vara så mycket.
Det här är en seriös fråga! Är det en standard som USA eller EU krävt, att vi skall bli så feta så vi inte orkar att gå och rösta. (Den sista meningen är ett skämt)
Jag är fundersam
 
F

F.d. 50101

Guest
Sv: Tallrikens storleksökning

Upptäckte detsamma när vi handlade tallrikar. De gick inte in i bänkdiskmaskinen
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen