• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

E buy solcell

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: E buy solcell

Jag skulle inte köpt detta paket, ser billigt ut men har helt klart brister.

1 Solcellerna är dåligt beskrivna & avB-Klass. A-klass är brukligt & bäst. 2.Regulatorn ser INTE ut att vara en MPPT vilket det bör vara för att få bäst verkningsgrad.
3. Fästen till panelerna ingår inte.


Kolla in http://www.husbilsklubben.se/forums/t83961/

Bennie
 
Senast ändrad:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: E buy solcell

Hej igen

Den som säljer det paketet du föreslog verkar inte leverera till Sverige. Det skulle kosta 1675:- + 765:- (genomföring & fästen som saknas i pkt) =2430:-

Jag hittade ett bra paket hos PreVent bra pris & bra grejer (med MPPT-reg) = 4143:-. Alltså en skillnad på endast 1713:-. OBS! Frakten ej medräknad i Prevents pris men verkar vara 150:-.

Solar Set PREMIUM mit zwei 100Wp Solarmodulen 12V und Spolierprofilen Wohnmobil | preVent GmbH - Solaranlagen für Ihr Wohnmobil

Jag har köpt & monterat ett sådan här paket. Fungerar kanonbra. Prevent är välkända, skriver/pratar engelska & mkt bra att ha att göra med. Ett köp levereras till din dörr på mindre än en vecka.
Bennie
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: E buy solcell

Köpte från dom här och monterade på våran dotters husbil , fungerar perfekt. Billigt och med kvalite.
Solceller & solpaneler

Jag köpte 100w monokristalin panel på ebay.de och betalde drygt 1100kr inkl frakt. Deras motsvarande kostar 1800kr plus frakt?

Det finns ingen anledning att köpa någon annanstans än ebay. Möjligen aliexpress men då med lite större risk.

Ska strax beställa till husbil och sommarhus, det blir ebay.de igen.
 

steveJ

HBK Intresserad
Inlägg
51
Kommun
Falun
Sv: E buy solcell

Hejsan!

Nån som har handlat på HusvagnHusbil.se Funderade lite på deras 120w med MPPT från Victron. Dom verkar hålla till i mina krokar, bor själv i Falun. Dom kör fraktfritt men man kanske kan deala lite om man ska hämta. Så, nån som har handlat där?

Med vänlig hälsning
Steve utan Lloyden ;)
 
Toppen