• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Burstner 810i - kompletteringar

stisva

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Luleå
HBK-Nr
14451
Medlemskap
2024
Hej
Jag skall montera;
1. ett yttre gasoluttag, om möjligt nära bodels dörren, är det någon som vet vilken dimension gasolrören har till anslutning av kyl- och frysskåpet.
2. Yttre bakre stege upp bak till taket, har ni något bra förslag.
3. Skall montera solcell och dra kablarna via garderoben invid kylskåpet ned till undergolvet och över till centralerna. Har någon gjort det, har ni råd och tipps.
MVH/STISVA
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Burstner 810i - kompletteringar

Hej
Om du inte har kunskapan av gasol, det verkar så på din fråga., Så låt någon firma utföra jobbet.
Men lycka till med det andra jobben.
/ Vidhem
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Burstner 810i - kompletteringar

Takstige, selv valgte jeg å skaffe en teleskopstige som er lett å stuve unna i et lasterum. Litt rørisilasjon som beskyttelse for takkanten og du kommer opp hvor du vil, samtidig som du slipper at buset kan ta seg opp på taket.

Og best av allt priset, omlag 1000 kr på Jula for en 3 m eller 1500 for en lengre.
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Burstner 810i - kompletteringar

Har en fast monterad stege på min husbil. Har haft inbrott i den 2 gånger. Båda gångerna har dom tagit sig in genom att sparka sönder takluckorna. Så jag monterade bort stegen. Skulle som Knut skriver skaffa en teleskopstege.
Ha det
 
Toppen