• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ladda ner filmer

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Undrar om någon vet om det går att ladda ner filmer till min iPad 3 och varifrån jag ska göra det. Ska snart flyga ner till GC 6 timmar så då behövs några filmer.
Lennart
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ladda ner filmer

Jag har aldrig kopierat filmer till iPad men däremot musik, bilder och videor.
Då använder jag iTunes, kopplar ihop iPad och dator, markerar filerna på datorn och synkar. Klart!
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Ladda ner filmer

Vet ej vad det är för flyg, men flög med en Dreamliner (Qatar, men Norwegian har också sådana) för ett par veckor sedan och den hade ALLT man kan önska av film och musik. Om det är en sådan maskin behöver du inte mer!
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Ladda ner filmer

Jag använder appen AVplayer HD, som klarar fler filformat än den inbyggda appen, och för över filer med iFunbox (går bra via iTunes också).

//Stefan
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ladda ner filmer

Norwegian har lenge hatt wifi ombord med brukbar hastighet for surfing.
For alle flygbolag gjelder det å sjekke på nettet hva de tilbyr av inflight entertainment. På mine flyvninger mellom Australia og Sverige/Norge er det bare de korte strekningene i Europa og innenlands i Oz hvor det ikke er langt mer å velge mellom enn en kan rekke med. Har med en ebok på mobilen for disse strekningene.

Nedlastning av spillefilmer kan bi stoppet av DRM håndteringen i OS, noen av disse stopper det meste som ikke kommer via den lokale shoppen (iTunes eller gplay).
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Ladda ner filmer

Sitter just nu i Thailand. Vi flög hit med Thai airways i en dreamliner. Vilket fantastiskt plan och det fanns en uppsjö filmer och ännu mer musik. De dryga 10 timmarna till Phuket var lätta att klara. Men nu var det inte vad vi sett på flyget du frågade efter. Hur du gör för att ladda ner vet jag inget om. Ville bara säga att skall man till Thailand, kolla med Apollo. Vi flög reguljärt med Thailand airways, villken fin upplevelse.
Ber om ursäkt för mitt offlineskrivande men vi har det så fint så skrivklådan gjorde sig påmind.
Anders
 
F

F.d. 25045

Guest
Sv: Ladda ner filmer

Att föra över filmer till paddan går ju bra men finns det någon torrentApp till IOS?
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Ladda ner filmer

Att föra över filmer till paddan går ju bra men finns det någon torrentApp till IOS?

Hur menar du då? Det finns säkert till mac, men hur skulle det fungera på ipad?
Om det är att streama torrent på ipad du är ute efter, kan du testa appen MovieBox. Vad jag läste på Lifehacker så skall den fungera på vanliga ipads (utan jailbreak) men att man får trixa lite för att installera den.

//Stefan
Värt att påpeka att detta är i gråzonen för vad som betraktas som lagligt. Och jag vet inte heller om apputvecklaren är att lita på. Det får var och en avgöra.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen