• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pension!

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Pension!

Den genomsnittliga pensionsåldern är väl ca 62år på grund av all förtidpensioärer.
Själ klarar jag och gumman oss väldigt br med våra låga pensioner. För vi är skuldfria
bor ieget hus.
Fattig var jag som arbetare när jag amorterade huset. har vari skulfria i 20 år nu.
Huset var billigt 1971.

'd
Att vara aktiv efter pensionen är viktigt för hälsan. Har alltid något att göra.

Jägarn 74år :music-icon:
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Pension!

Varför inte minska ungdomsarbetslösheten, genom att sänka pensionsåldern istället för att försöka höja den till 67 år, så att ungdomarna får jobb.
Då slipper staten betala en massa socialbidrag till ungdomarna, så kan dom flytta dessa pengar till pensionskontot i stället.
Dessa summor går säkert jämt ut.

APPLÅDER. Bästa förslaget på länge :wub::wub:
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Pension!

Det smartaste jag gjorde, 25 år, före min pensionering var att anlita en försäkringsmäklare, i mitt fall Max Mattiesen.
Inte nog med att jag hade ett sammelsurium av försäkringar i en massa bolag, några var i princip värdelösa.
Mäklaren i sort sett fördubblade mitt försäkringsskydd till halva priset!

Det mest korkade jag gjort, var att fördela pensionssparandet med det som senare skulle bli mitt ex. Idag har jag troligen 30% mindre i pension hon har säkert 50% mer:confused:

P.g.a. yrkesskada tvingades jag bort från mitt jobb långt innan pensionsåldern.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Pension!

???

Och du då? Har inte du det bra då? Ditt liv beror ju på dina val. Från början till slut. Gnället på det du har kunnat påverka är det värsta jag vet.

jyrki
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Pension!

Du gör alldeles rätt gå nu i pension, jag gick när jag var 62,3 år och har inte ångrat detta, herregud vad mycket vi har varit ute med husbilen detta året något vi inte hade kunnat göra om jag jobbat. Vi lever bara e gång.

Hasse o Lena Lena
 
Toppen