• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic14.3.2

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Sygic14.3.2

Jag har 14.6.2 på android. Fick den när jag gick in på play butik och gjorde en uppdatering. Massor med förändringar. Hade svårt att få Sygic att fungera idag men till slut fick jag till det.

14.6.2? Kan det vara någon annan Sygicmodell? Jag har "vanliga?" Sygic Europe. Där heter den senaste uppdateringen jag fått14.3.4.
 

Nilzon

HBK Intresserad
Inlägg
58
Kommun
Enköping
Sv: Sygic14.3.2

14.6.2? Kan det vara någon annan Sygicmodell? Jag har "vanliga?" Sygic Europe. Där heter den senaste uppdateringen jag fått14.3.4.

Jag har exakt samma version som er och min telefon är en Sony Z1 Compact.
Det verkar konstigt med olika versioner till Android. Jag är nyfiken på att testa BlackBox men då måste man ha version 14.6 eller högre. Skulle vara intressant att veta vilken enhet RolfS använder.

Nilzon
 
F

F.d. 53081

Guest
Sv: Sygic14.3.2

Jag har en Samsung Galaxy express 2.
Kanske det kan bero på vilket operativsystem man har. Förra veckan fick jag en uppgradering till android 4.4.2. Efter det kom uppgraderingen av Sygic.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Sygic14.3.2

I min Galaxy S4 har jag också Android v. 4.4.2 men jag har ingen uppdatering till Sygic, utan den är fortfarande 14.3.4
 
J

Jarn

Guest
Sv: Sygic14.3.2

Ja, jag har provat där med och får upp att den är installerad och det enda alternativet är att avinstallera.

Som sagt lite märkligt.
 

Nilzon

HBK Intresserad
Inlägg
58
Kommun
Enköping
Sv: Sygic14.3.2

Min telefon är en Sony Z1 Compact med Kitkat 4.4.4
Jag har kollat i Google Play och där står det att det är den senaste uppdateringen som finns alltså 14.3.4
De kanske inte hunnit göra 14.6.x till Kitkat men då skulle man ju kunna tycka att det borde finnas en uppdatering för Rolandn
eftersom han har samma version som RolfS. Mycket underligt verkar detta och jag har försökt leta igenom Sygic´s sida
men kan inte hitta något som förklarar varför det är på detta viset.

Nilzon
 
M

MatsFo

Guest
Sv: Sygic14.3.2

Är det någon som vet vad det handlar om med 14.3.2 eller 14.6?

Jag har 3st Android som är 4.4.2 eller 4.4.4 och alla har version 14.3.2 av Sygic.

Om man går in på Sygic på Google Play så är det den nya versionen på bilderna, inkl. Blackbox och allting. Likadant på deras hemsida. Men på hemsidan står också "Coming soon" på Android-versionen.

Googlar man på det så får man massa förslag på apk-nedladdningar av 14.6.2 eller 14.6.4, så de versionerna finns ute på nätet i alla fall, dock inte officiellt.

Kan det helt enkelt vara så att de släppte den nya versionen (som ser ut som bilderna) den 6/10 så att RolfS (och säkert flera) hann ladda ned den för att sedan dra tillbaka den då de upptäckte någon allvarlig bug?

Någon som vet något mer?

undrar /Mats
 
F

F.d. 53091

Guest
Sv: Sygic14.3.2

Hejsan! Jag fick idag ver 14.6.5 Har inte kollat vilka ändringar som skett:mcride:
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Sygic14.3.2

Vet inte om det här blir riktigt rätt tråd men..

Hur gör man med sygic när man byter telefon?
Jag hade tidigare sygic premium som jag köpte på rea för nästan ett år sedan.
Nu har jag installerat mitt sygic i en ny telefon via googleplay och helt plötsligt har jag inte premium längre. Går sånt fixa på något sätt eller måste man betala för premium igen?

mvh jocke
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Sygic14.3.2

Vet inte om det här blir riktigt rätt tråd men..

Hur gör man med sygic när man byter telefon?
Jag hade tidigare sygic premium som jag köpte på rea för nästan ett år sedan.
Nu har jag installerat mitt sygic i en ny telefon via googleplay och helt plötsligt har jag inte premium längre. Går sånt fixa på något sätt eller måste man betala för premium igen?

mvh jocke

Jag råkade ut för detta i sommar när jag köpte ny lur.
Mejlade sygic, och fick ny kod, sen funka premium igen.

Hello Peter,

Your Product code is: xxxxxx

Please, follow the steps below to activate Sygic: GPS Navigation:

Connect the device to the Internet. We recommend that you use a stable Wi-Fi connection.
Download Sygic: GPS Navigation from Play store : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sygic.aura
After the welcome screen, please select Menu -> Sygic Store -> Activate/Restore -> Activate: Product code, and type in the code (note, that you will have to scroll down to see -> Activate/Restore option ).
Make sure that product code is typed in correctly (it often happens that customers replace the number „0“ with letter „O“)
When finished typing the product code select "Done".
Your Sygic is now activated, you can download maps via Manage maps menu.
Thank you for your understanding.
If you have any other question, do not hesitate to contact me again.

Best regards,

Ondrej
Sygic Customer Support
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Sygic14.3.2

Tack Peter, jag mejlar dem innan jag surnar till och bygger upp en mur av principer. :D

Jag kände på mig att det fanns duktigt sygicfolk i den här tråden. :)

mvh jocke
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Sygic14.3.2

Vet inte om det här blir riktigt rätt tråd men..

Hur gör man med sygic när man byter telefon?
Jag hade tidigare sygic premium som jag köpte på rea för nästan ett år sedan.
Nu har jag installerat mitt sygic i en ny telefon via googleplay och helt plötsligt har jag inte premium längre. Går sånt fixa på något sätt eller måste man betala för premium igen?

mvh jocke
När du köpte Sygic, fick du en 16 positioners kod för nedladdning (xxxx-xxxx-xxxx-xxxx), använd den på nytt i din nya tfn och helst med samma konto som du använde då du köpte appen till din tidigare tfn när du betalade.

Ditt köp av appar knyts vanligtvis till det konto (ej telefonbundet) med vilket du köper appar med, jag har t.ex köpt Sygic och lagt in på 2 st samsung S3, 2 st S5 och en st Samsungplatta alla med samma köpkonto (i alla apparater) och med angivande av den kod som jag fick vid köpet av Sygic appen.
Dvs köpet är inte knutet till en viss tfn, tfnnr eller apparat!

Ev kanske du tom kan klara dig endast med Sygic koden, deras "säkerhetsphantering avviker lite mot det som brukar vara normalt för appar.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Sygic14.3.2

När du köpte Sygic, fick du en 16 positioners kod för nedladdning (xxxx-xxxx-xxxx-xxxx), använd den på nytt i din nya tfn och helst med samma konto som du använde då du köpte appen till din tidigare tfn när du betalade.

Ditt köp av appar knyts vanligtvis till det konto (ej telefonbundet) med vilket du köper appar med, jag har t.ex köpt Sygic och lagt in på 2 st samsung S3, 2 st S5 och en st Samsungplatta alla med samma köpkonto (i alla apparater) och med angivande av den kod som jag fick vid köpet av Sygic appen.
Dvs köpet är inte knutet till en viss tfn, tfnnr eller apparat!

Ev kanske du tom kan klara dig endast med Sygic koden, deras "säkerhetsphantering avviker lite mot det som brukar vara normalt för appar.

Det stämmer, precis som med många andra appar med licens.
Jag köpte mitt sygic direkt på deras hemsida i påskas när dom hade ett bra erbjudande, minns inte ifall jag sparade nån kod då, därför surnade jag till vid lurbytet (samma konto) när det inte funkade, därav mitt mejl till dem.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Sygic14.3.2

När du köpte Sygic, fick du en 16 positioners kod för nedladdning (xxxx-xxxx-xxxx-xxxx), använd den på nytt i din nya tfn och helst med samma konto som du använde då du köpte appen till din tidigare tfn när du betalade.

Ditt köp av appar knyts vanligtvis till det konto (ej telefonbundet) med vilket du köper appar med, jag har t.ex köpt Sygic och lagt in på 2 st samsung S3, 2 st S5 och en st Samsungplatta alla med samma köpkonto (i alla apparater) och med angivande av den kod som jag fick vid köpet av Sygic appen.
Dvs köpet är inte knutet till en viss tfn, tfnnr eller apparat!

Ev kanske du tom kan klara dig endast med Sygic koden, deras "säkerhetsphantering avviker lite mot det som brukar vara normalt för appar.

Hej igen, jag var nog inte riktigt på det klara med mig själv vilken version av sygic jag har, Western Europe lifetime license har jag konstaterat att jag har och den lyckas jag inte återskapa vid googleplay. Hud lyckades jag återskapa licensen till.
En sextonsiffrig kod låter bekant, men jag kan inte hitta något bland mina mejl och känner jag mig själv så finns den garanterat uppskriven, frågan är bara var.
Mejlet är skickat till sygic och vi får se vad de svarar, det fanns lite skrivet i deras faq:s om att om man misslyckades återskapa via googleplay så kunde man begära en ny kod av dem. Hoppas det lyckas. :)

mvh jocke
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Sygic14.3.2

När jag skulle kolla min licens nu ser jag att jag fått en nyare version 14.6.5
Dock hittar jag inte min licenstyp nu (?)
på kartval får jag dock upp hela världen, som jag köpte.
 

Bilagor

  • Screenshot_2014-10-15-22-44-48.jpg
    Screenshot_2014-10-15-22-44-48.jpg
    8,2 KB · Visningar: 0
  • Screenshot_2014-10-15-22-54-18.jpg
    Screenshot_2014-10-15-22-54-18.jpg
    6,1 KB · Visningar: 0
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Sygic14.3.2

Jag börjar misstänka någon slags förändring i sygics upplägg, eller så har jag fattat fel/missat nåt som redan är gammalt.
Under "Vad är nytt" som kan finnas i appen står det så här:

Offline kartor nu gratis för alla
Njut av obegränsad tillgång till offlinekartor, kraftfull sökning och ruttplanering.
Kör aldrig vilse, även om du inte köper navigeringslicens.


Vi får väl se var jag hamnar mitt i den här röran och om min lifetimelicens är värd något om kartorna blivit gratis, det löser sig, antingen får jag en ny licens eller så får jag den inte, i senare fallet får man väl se sig om lite efter alternativ. Men lite nyfiken är jag på vad en navigeringslicens innehåller.

mvh jocke
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Sygic14.3.2

Jag börjar misstänka någon slags förändring i sygics upplägg, eller så har jag fattat fel/missat nåt som redan är gammalt.
Under "Vad är nytt" som kan finnas i appen står det så här:

Offline kartor nu gratis för alla
Njut av obegränsad tillgång till offlinekartor, kraftfull sökning och ruttplanering.
Kör aldrig vilse, även om du inte köper navigeringslicens.


Vi får väl se var jag hamnar mitt i den här röran och om min lifetimelicens är värd något om kartorna blivit gratis, det löser sig, antingen får jag en ny licens eller så får jag den inte, i senare fallet får man väl se sig om lite efter alternativ. Men lite nyfiken är jag på vad en navigeringslicens innehåller.

mvh jocke

Typiskt när man köpt en licens, den var iallafall billig.
Kanske vi slipper reklam :confused:

Edit: detta fann jag om premium
 

Bilagor

  • Screenshot_2014-10-15-23-06-19.jpg
    Screenshot_2014-10-15-23-06-19.jpg
    15 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Toppen