• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK ställplatser.

F

F.d. 53380

Guest
Jag försöker ladda ner HBKs ställplatser till min androidplatta men får ett felmeddelande att pdf filerna inte är giltliga pdf filer, vad gör jag för fel,? Hjälp,,, drar till tyskland på tisdag
 
F

F.d. 53380

Guest
Sv: HBK ställplatser.

Hej!
Stämmer bra, hjulnissarna. tack att du svarat mig.ok
 
M

MatsFo

Guest
Sv: HBK ställplatser.

pico34, har du löst problemet? Jag testade på en av mina Android och jag fick samma fel, men vet inte exakt vad det är mer än att Android får någon form av information att den laddat klart innan den har det, och då är ju inte filen korrekt.
Men jag löste det så genom att ta bort Adobe Reader som standard-läsare för pdf-filer. Om du inte vet hur man gör det så skriver jag det här:
  1. Gå in i inställningar
  2. Välj Program (kan stå programguiden eller något liknande)
  3. Välj fliken Alla program (längst till höger)
  4. Leta upp Adobe Reader
  5. Välj knappen "Ta bort som standard" (eller liknande, jag har engelsk version)
  6. Gå tillbaka och ladda ned filen igen.
  7. Välj Chrome, eller den internetläsare du har, eller något annat nedladdningsprogram för att ladda ned filen, bara inte Adobe Reader eller någon annan fil som du sedan väljer att läsa med. Välj också "Bara en gång" så att du inte gör den som standardläsare.
  8. Då filen har laddats ner, kan du trycka på den och öppna den i Adobe Reader, eller Aldiko (ett läsprogram för böcker) eller vilket program du vill.

Obs, om du har något annat program än Adobe Reader som standard-läsare för pdf är det med det programmet du skall göra ovanstående punkter.

Har du löst det och på ett annat sätt får du gärna tala om hur?

/Mats

Med iPhone/iPad och appen iBooks läggs filerna automatiskt in för att sedan kunna användas offline.
Knarrevik, om jag bönar och ber, skulle du då kunna låta bli att skriva om iPhone/iPad där det inte har något med tråden att göra? Jag har bett om det några gånger förut, men lyckades inte då (heller?), men skam den som ger sig :).
Alternativt att du upplyser mig om vad informationen har i denna tråd att göra där en person har ett problem att ta ned en pdf-fil på en Android?. För hur jag än försöker så förstår jag inte det. Och det är ju inte direkt första gången heller.....
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: HBK ställplatser.

Testet just nå, og det er Acrobat som er boven - den kan ikke brukes til nedlastning bare til visning.
 
F

F.d. 53380

Guest
Sv: HBK ställplatser.

Ett jättestort tack till dig Mats, jag skall i morgon göra som du förklarat , nu är det läggdags.
Jag hör av mig. Återigen ett stort tack att du lagt ner så mycket arbete för min skull.
Ha det så bra.
 
F

F.d. 53380

Guest
Sv: HBK ställplatser.

Hej igen!
Kunde inte somna, ha, ha. var nyfiken att prova göra som du sa Mats.
Det fungerade klockrent, nu kan jag dra till sydeuropa på tisdag morgon med färjan malmö - travemunde med bättre förutsättningar att hitta platser att övernatta eller kanske stanna en längre tid, om platsen tilltalar mig.
Vilka underbara människor det finns på detta forum, Knarrevik inräknat, ha,ha .
Jättetack igen Mats.ok
Nu är återigen en dag averkat i livet, och nu skall jag sova gott, skattfötter med min lilla kompis Sigge, ( Min hund).
 
M

MatsFo

Guest
Sv: HBK ställplatser.

Härligt att allt funkade. Det var så lite så.....
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: HBK ställplatser.

Løsningen på nedlastning av pdf på Android er å IKKE prøve å åpne direkt med Android Acrobat - denne klarer endast å lese filene om de ligger på en web-dav server. Ligger de på en slik server leser den online og en må spara en kopia for å ha den på enheten. Regner med at samme "fel" ligger i Acrobat på IOS - den er der under windows, men webleserene laster normalt ner filen før den åpnes av eksterne programmer.
 
Toppen